اولین کاری که برای ثبت نام موسسه خیریه خود باید انجام دهید این است که نام سازمان را انتخاب کنید. اگر از قبلاً نامی برای موسسه خیریه خود انتخاب کرده اید، به بررسی نهایی در پایین این صفحه رجوع کنید. سپس به مرحله دوم _ثبت اسناد شرکت_ بروید. 

احتمالاً زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد موسسه خیریه جدید خود کرده اید. شما در سازمان خود خدمات مختلفی را ارائه می‌دهید. در این بین صحبت‌های زیادی با هیئت مدیره داشته‌اید و افراد تحت تکلف این خدمات را شناسایی کرده و شاید حتی یک بیانیه ماموریت نیز تهیه کرده اید. اما در حال حاضر باید همه‌ی آن‌ها را کنار بگذارید، زیرا اولین کاری که باید برای موسسه خیریه خود انجام دهید این است که نام موسسه را انتخاب کنید. 
این یک گام بسیار مهم است. نامی که انتخاب می‌کنید سال‌ها در سازمان شما باقی خواهد ماند. بنابراین وقت خود را صرف کنید و چندین گزینه را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل شما می‌خواهید یک نام توصیفی داشته باشید که شنودگان به راحتی به خاطر بسپارند. 

برای مطالعه:

5 دلیل محبوبیت خیریه‌های کوچک

اولین قدم برای نام‌گذاری موسسه خیریه

اگر مطمئن نیستید که چه نامی برای موسسه خیریه خود انتخاب کنید، این نکات را از نظر بگذرانید تا به شما کمک کند ایده‌هایی را در ذهن خود ایجاد کنید. ابتدا بنشینید، یک فنجان چای بریزید و استراحت کنید. اکنون روی یک کاغذ (یا رایانه خود) بنویسید: چگونه موسسه خیریه خود را نامگذاری کنم؟ 
در ابتدا تمام کلماتی که موسسه خیریه شما را توصیف می‌کنند روی کاغذ بنویسید.به عنوان مثال: موسسه من در حیطه‌ی اهدا، آموزش، شفا، تغذیه، نجات، و غیره فعالیت می‌کند. 
سچس مشخص کنید که موسسه شما به کدام قشر خدمت‌رسانی می‌کند. به عنوان مثال: کودکان کار، گرسنه ها، بی‌خانمان ها، سالمندان، گربه ها، محیط زیست و غیره. 
قدم بعدی مشخص کردن حوزه فعالیت اعضای اصلی موسسه شماست. اگر موسسه خیریه شما دارای یک نوع عضو خاص است، ممکن است مهم باشد که آن‌ها را در نام خود بگنجانید. پزشکان بدون مرز، مادران علیه رانندگی در حالت مستی و عدالت زمینی نمونه‌های خوبی از این موضوع هستند. 
بین این لیست‌ها شروع به ترکیب و تطبیق کلمات برای ایجاد یک نام کنید. اگر مکان سازمان شما مهم است، ممکن است بخواهید اصطلاحات جغرافیایی را به نام خود اضافه کنید، مانند سه ایالت، ورمونت شمالی، چهار گوشه، میامی و غیره. اگرچه در حالت صادقانه، ما قرار دادن موقعیت جغرافیایی در اسم را توصیه نمی‌کنیم. پرا که در صورت گسترش فعالیت و خدمات موسسه، وجود محل جغرافیای در نام سازمان خیریه، می‌تواند مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. 
از خلاقیت نترسید. مثلا آیا می‌توانید کلمات را برای ساخت جملات خلاقه ترکیب کنید؟ AmeriCorps مثال خوبی برای این موضوع است. همچنین گزینه‌ای برای استفاده از بازی با کلمات را نیز در نظر بگیرید. مانند: صلح با هم (واسطه اجتماعی) یا Wheel Ease (صندلی چرخدار برای کودکان) وجود دارد. 

نکاتی در مورد انتخاب بهترین نام موسسه خیریه

از کلمات توصیفی استفاده کنید

یک نام قوی باید مظهر ماموریت اصلی سازمان شما باشد. اما مراقب باشید. صرفاً نامیدن سازمان شما به نام «ائتلاف برای توقف خشونت علیه کودکان» (ساخته شده، اما احتمالاً وجود دارد) ممکن است نامی بسیار توصیفی باشد، اما فاقد احساس است، الهام‌بخش نیست و نسبتاً طولانی است. یک نام توصیفی باید تأثیر احساسی داشته باشد. 

مطمئن شوید که املای آن آسان است

در سال ۱۹۶۹ رودخانه کویاهوگا در کلیولند اوهایو آتش گرفت. اگر در آن اطراف بودید، شاید می‌خواستید یک تلاش برای پاکسازی رودخانه را شروع کنید. و ممکن است وسوسه شده باشید که نام آن را مراقبان رودخانه کویاهوگا بگذارید. اکنون، من در کلیولند به دنیا آمدم و بزرگ شدم، و اجازه دهید فقط این را بگویم که به دنبال چگونگی املای Cuyahoga فقط برای نوشتن این پاراگراف بودم. به عنوان مثال نام بهتر می‌تواند، ارتش پاکسازی رودخانه کلیولند باشد. 

نامی را انتخاب کنید که گفتن آن آسان باشد

به کلاس شعر دبیرستان خود فکر کنید. آیا آلیتاسیون (تکرار صداهای همخوان) و آسونانس (تکرار صداهای مصوت مشابه) را به خاطر دارید؟ این تکنیک‌ها کمک می‌کنند تا کلمات در کنار هم جریان پیدا کنند. به عنوان مثال، یک نام خوب برای نجات سگ می‌تواند «سواران سگ» (تغییر) یا «پنجه برای یک هدف» (آسونانس) باشد. 
نامی را انتخاب کنید که به راحتی به خاطر بسپارید.
 از کلماتی استفاده کنید که مربوط به خدمات (یا محصولات) شما بوده و بخشی مشترک از زبان روزمره هستند. فرض کنید موسسه خیریه شما به افراد کم درآمد کمک می‌کند تا هزینه جراحی قلب را پرداخت کنند. ممکن است بخواهید از کلماتی مانند «قلب» یا «پیوند دل» در نام خود استفاده کنید. اما از کلمات فنی مانند «آنژیوپلاستی» یا «ایسکمیک» دوری کنید. 

مخفف بسازید

 این یک تکنیک رایج است و اگر به خوبی انجام شود بسیار مؤثر است. در مورد یک موسسه خیریه که راهنمایی مدارس درون شهری با رهبران کسب و کار محلی است، به نام «موفقیت کسب و کار و آموزش» یا B. E. S. T. حروف اختصاری نیز نیازی به املای زیادی ندارند. NPR، NAACP و AARP نمونه‌های بسیار شناخته شده‌ای هستند. اما مراقب باشید، کلمات اختصاری اغلب یک کلمه را هجی نمی‌کنند یا ماموریت شما را توصیف نمی‌کنند. بنابراین حتماً شعار موسسه یا املای کامل نام موسسه خود را در مطالب منتشر شده قرار دهید. 

نام موسسه خیریه خود را تست کنید

هنگامی که ایده‌هایی برای نام موسسه خیریه خود یافتید، باید آن‌ها را از طریق چند روش در معرض آزمایش قرار دهید تا از بازخورد آن آگاهی پیدا کنید. 
وانمود کنید که در دفتر سازمان خود به تلفن پاسخ می‌دهید. نام موسسه در گوش شما چطور شنیده می‌شود؟ آیا از گفتن آن احساس ناراحتی می‌کنید؟ وقتی آن را با صدای بلند می‌شنوید چه واکنشی نشان می‌دهید؟ نام انتخابی؛ شرکت، سخت، احمقانه، جدی یا طنز به نظر می‌رسد؟ 
آیا نام منتخب؛ گزینه‌هایی برای رشد در اختیار شما قرار می‌دهد؟ به عنوان مثال، اگر شرکت پاکسازی رودخانه کلیولند بخواهد به بخش‌های دیگر ایالت گسترش یابد، چه می‌شود؟ 
در مورد نام انتخابی موسسه خیریه از دوستان خود سوال کنید. از آن‌ها بپرسید که کدام را دوست دارند و چرا. آیا در بین ایده ها، یک نام الهام بخش‌تر به نظر می‌رسید؟ آیا به یاد آوردن یکی راحت‌تر است؟ 

بیشتر بخوانید:

راهنمای کامل پویش‌های آگاهی‌رسانی خیریه

در هنگام انتخاب نام موسسه ملاحظات حقوقی را در نظر بگیرید


بسیاری از ایالت‌ها نیاز دارند که موسسات خیریه دارای یک نام شرکتی مانند Incorporated، Corporation، Company، Limited یا مخفف‌های آن‌ها (به ترتیب Inc. ، Corp. ، Co. and Ltd) باشند. صفحه وب شرکت ایالت‌های خود را بررسی کنید تا ببینید آیا برای موسسه شما به تعیین کننده شرکت نیاز است یا خیر. 

برخی از بررسی‌های نهایی

اکنون که نام خود را انتخاب کرده اید، باید با معاون و یا مشاور امور حقوقی موسسه مشورت کنید تا ببینید آیا مشابه و یا عین نام منتخبی در جایی آمده است یا خیر. برای یافتن این پایگاه داده از نقشه پیوندهای موسسات خیریه استانی و یا ایالتی کمک بگیرید. 
همچنین توصیه می‌شود بسته به برنامه‌های موسسه خیریه خود، بررسی‌های دیگری نیز انجام دهید: 
اگر قصد دارید دفاتری در استان‌های دیگر داشته باشید، پایگاه داده استان‌ها را نیز بررسی کنید. 
وب سایت وزارت بازرگانی ایالات متحده و یا کشور محل زندگی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید نام مورد نظر شما دارای علامت تجاری نیست. 
ببینید آیا دامنه نام موسسه خیریه شما در اینترنت موجود است یا خیر. این ممکن است بر تصمیم شما برای استفاده از نام تأثیر بگذارد، اما اگر دامنه قبلاً گرفته شده است، خوب است بدانید که چه نوع محتوایی در آن سایت وجود دارد. 
اگر دامنه شما گرفته شده است، اما واقعاً می‌خواهید از نام آن استفاده کنید، می‌توانید سعی کنید نام ایالت‌های خود را به دامنه اضافه کنید یا «inc» را به انتهای نام دامنه اضافه کنید یا «the» را در ابتدای نام دامنه قرار دهید. همچنین، به یاد داشته باشید، موسسات خیریه باید org باشند نه com. 
مطمئن شوید که نام شما شبیه نام سازمان دیگری نیست. ممکن است در برخی موارد انجام این کار از نظر فنی قانونی باشد، اما ممکن است مردم فکر کنند که سازمان شما شاخه‌ای از سازمان مورد بحث است. به طور کلی بهتر است یک نام منحصر به فرد برای سازمان خود داشته باشید. 
انتخاب نام برای موسسه خیریه خود اولین گام هیجان‌انگیز در فرآیند ادغام است. هنگامی که نامی را برای سازمان غیرانتفاعی خود انتخاب کردید، می‌توانید به مرحله زیر بروید: مرحله دوم - ثبت اسناد شرکت.

منبع: وبسایت nonprofitally