تاثیر کمکهای انسان دوستانه شما به خودتان باز میگردد. این فصل، فصل شادمانی و سخاوتمندی است. همانطور که پایان سال و تعطیلات نزدیک میشویم، فرصت خوبی است تا در آستانه سال جدید با پیش پرداخت کمکهای مالی، حامی و همدل افرادی باشیم که بخت با آنان یار نبوده است.
شاید اینطور فکر کنیم که تنها روح سخاوتبخش فصل بهار است که ما را به مشارکت در این کار نیک و همدلی، دعوت میکند تا دین خود را به جامعه انسانی ادا کنیم، اما حقیقت این است که طولی نخواهد کشید تاثیرات مطلوب این کارهای خیر در کسب و کار خودمان نیز، جاری خواهد شد.
اگر چه کتاب سرود کریسمس اثر چارلز دیکنز به پایان رسیده و ادامهای ندارد، اما از زمانی که اسکروجی معنای بخشش به فقیران را دریافته، احتمال دارد که همکاری تازهای بین ابنزر اسکروجی و باب کچیت (شخصیتهای کتاب سرود کریسمس) صورت بگیرد که موفقیت عمیقی رقم بزند. اگر شما جای او بودید دوست نداشتید موفقیتهای مالی خود را بعد از باور به این تغییرات ببینید؟
دلایل متعددی وجود دارند که اثبات میکند کمک به خیریه، برای مجموعه شخص اهداکننده نیز سودمند و ثمر بخش است.
کار خیر روحیه کارمندان را بالا میبرد و افراد با استعداد را جذب میکند؛
برای همه ما به عنوان یک انسان، اهمیت دادن به اجتماع انسانیمان سبب می شود احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم، آگاهی اجتماعیمان بیشتر شود و به همنوعانی که نیازمند کمک هستند، خیر برسانیم. در مسیر تلاش برای برقراری تعادل میان زندگی شخصی و کار، بسیار مهم است که جزئی از برگزیدگانی باشیم که برای کار خیر پیش قدم میشوند.
برخی از شرکتها معادل پاداشی که به کارکنانشان میدهند را برای کمک به خیریه در نظر میگیرند، یعنی هر چقدر تلاش کارمندان افزایش یابد و پاداش بیشتری کسب کنند، میتوانند در این کار خیر سهم بزرگتری داشته باشند که این باعث افزایش انگیزه افراد و بازدهی مجموعه میشود.
برای مطالعه :
عوامل مؤثر بر مدیریت دانش در خیریهها و سازمانهای مردمنهاد
حمایت مالی (sponsorship) در بازاریابی تاثیر مضاعف دارد؛
حمایت از یک رویداد خیریهای که با کسب و کارتان مرتبط است یک راه عالی برای شرکت در کار خیری است که شما را در مجموعهتان خوش نام میسازد. موسسه خیریهای انتخاب کنید که با کسب و کار شما هماهنگ بوده و بیشترین تاثیر را داشته باشد.
به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت تولید کننده لباس زیر زنانه هستید، ممکن است بخواهید رویداد ماراتن را برای کمک به تحقیقات در زمینه سرطان پستان حمایت کنید.
با حمایت از یک موسسه خیریه پیشینهدار، نام شرکت خود را با هالهای مثبت در ذهنها ثبت میکنید که به اعضای مجموعه شما نشان میدهد که به آنها اهمیت میدهید.
فرصتی برای شبکه سازی؛
همه ما ارزش بلقوه شبکه سازی را میدانیم، اما گاهی اوقات، دشوار میتوان با چشم اندازی جدید، سدها را شکست و موانع را کنار زد است برای ایجاد ارتباطات جدید و سازنده به کشف یک زمینه مشترک نیاز است. هنگامی که شما از علایق و اشتیاقتان مطالبی را به اشتراک میگذارید، نتیجه این است که دربارهاش با کسی صحبت میکنید و وارد مکالمه میشوید.
کمکهای خیرخواهانه نیز راهی برای ایجاد مخاطبین همسو و مشترک با شماست تا گفتگو و آشنایی صورت بگیرد. همچنین از خلال این فرآیند یک پلتفرم منظم برای کمک به حفظ این روابط نیز به شما ارائه میشود.
بیشتر بخوانید :
برندتان را خوش آوازه کنید ؛
مصرف کنندگان قدردان تلاش شما میشوند و از کسب و کارهایی که آگاهی اجتماعی دارند بیشتر حمایت میکنند زیرا احساس میکنند در این کار سهمی دارند و احساساتشان سرشار میشود. در واقع، 85 درصد بیشتر احتمال دارد که مشتریان محصولی را خریداری کنند که نامش در کنار اهداکنندگان به خیریه است.
فکر میکنید به اشتراک گذاری این واقعیتها با ابنزر اسکروجی (Ebenezer Scrooge) ممکن است او به تغییر هرچه سریعتر مسیر خود ترغیب کند؟ در جریان افسانهای که احتمالا تحویلتان میدهد باشید. دیکنز (و تحقیق درباره کسب و کارتان را) جدی بگیرید. در این صورت دیگر مجبور نیستید شبها ارواح تهدید کننده را ملاقات کنید.
منبع: وب سایتinc
دیدگاه خود را بنویسید