سازمان‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی کوچک بودجه‌های کلان افراد بزرگ را ندارند. شما برای جذب پول مورد نیازتان، مجبور هستید خلاقیت به خرج دهید.

بکارگیری خلاقیت در جذب سرمایه در حال پیچیده شدن می‌باشد. مخصوصا در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر که برنامه‌های حضوری را که بیشتر سازمان‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی کوچک به آن وابسته هستند را از خط خارج کرده است. ما به‌صورت مجازی با شش کاربرد نرم افزار Network for Good که شیوه‌های منحصر به فردی برای تغییر شکل جذب سرمایه سنتی در جهت تولید درآمد بیشتر و پس انداز هم زمان ارائه کرده‌اند، گزارش جمع کردیم. 

استراتژی‌هایی برای جذب سرمایه

در اینجا استراتژی‌هایی که توسط آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته و اینکه چگونه می‌توانید از ایده‌های آنها در مسیر جذب سرمایه خود استفاده کنید مورد بررسی قرار گرفته است.       

1. پیوند زدن یک مراسم فرد به فرد

هر سال، پروژه The Shalom Project در روز جهانی بستنی در یکی از پارک‌های محله میزبان مراسمی به نام The Big Chill میباشد. داوطلبین از کلیساهای اطراف بستنی‌هایی با طعم‌های مختلف برای مراسم درست می‌کنند که شرکت کننده‌ها می‌توانند با کمک‌های مالی‌ای که می‌کنند به آن‌ها رای دهند. همچنین مثل شیوه جمع‌آوری وثیقه، افراد مشهور ساکن اطراف از طریق کمپین‌های فرد به فرد به جمع‌آوری کمک‌های مالی می‌پردازند تا به نوعی از حضور در مراسم و نشستن بر روی بلوک‌های یخ دوری کنند. 

برای مطالعه: 

الگوی نوین جذب منابع مالی در خیریه ها و سازمان‌های مردم‌نهاد

گروه‌های موسیقی اطراف و ماشین‌های رستوران‌های سیار به فضای جشنواره اضافه می‌شوند و مسئول غرفه‌ها نمونه بستنی‌ها را پخش می‌کنند. مراسم تا الان با موفقیت گسترش یافته و پروژه The Shalom Project به خیرین این تابستان امید بسته است تا به کلینک پزشکی، کمد لباس و غذای رایگان آن‌ها کمک کنند. اما با این بیماری همه‌گیری که با سرعت در سراسر کشور در حال حرکت است، لازم شد که آن‌ها یک تغییری ایجاد کنند.

  • چه فعالیت‌هایی در این پروژه انجام شد؟

Marsha Strauss، مدیر روابط بین خیرین و مراسم و تیمش تصمیم گرفتند یک مراسم آنلاین مجازی/حضوری ترکیبی در سالن‌های کوچک سراسر شهر برگزار کنند. Marsha از تولید‌‌کننده‌های بستنی خواست تا دستور ساخت یک بستنی محبوب که شرکت کننده‌ها هم بتوانند خودشان در خانه آن را درست کنند را در اختیار آن‌ها بگذارد

افراد مشهور ساکن اطراف به جمع‌آوری کمک‌های مالی از طریق کمپین فرد به فرد ادامه دادند. آبجوسازی‌های اطراف پیشنهاد یک لیوان آبجو را به این مراسم کوچک با رعایت فاصله اجتماعی را دادند. یک آبجوسازی حتی یک آبجو با برند Big Chill Brew را فقط برای این مراسم تولید کرد. 

یک مغازه جلاتو فروشی (بستنی ایتالیایی) به عنوان یکی از سالن‌های کوچک در مراسم شرکت کرده و با ارائه دو طعم مختلف جلاتو پیشنهاد همکاری داد و هنرمندانی هم که مثل همیشه مراسم را حمایت کردند آهنگ‌هایی را ضبط کرده و بصورت آنلاین در اختیار عموم گذاشتند

استراتژی‌هایی برای جذب سرمایه

نتیجه یک درآمد تمام عیار بود که بیشتر از 50000 دلار بود؛ بیشتر از مقدار رکوردی که آنها سال پیش جمع کرده بودند! و چون آن‌ها با این قالب جدید هزینه‌های نقدی کمتری داشتند، در نهایت پول بیشتری در دست سازمان باقی ماند. 

  • چرا این کار نتیجه داد؟

Marsha موفقیت مراسم را به سه چیز نسبت داد:

 اول آن انرژی و ارتباطات کلامی بود که کمپین فرد به فرد باعث شده بود. او می‌گوید: "وقتی مردم شخصا" می‌دانند که چه کسی در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی است، با احتمال بیشتری در مراسم شرکت کرده و کمک کنند." 

مولفه مهم دیگر ارتباط گرفتن با تمایل مردم به کمک در شرایط سخت بود. پروژه Shalom Project در حال کمک کردن به افرادی است که تحت تاثیر بیماری همه‌گیر قرار گرفته‌اند و تشکل‌های اطراف هم می‌خواهند بخشی از این کمک باشند. 

همچنین Marsha، موفقیت مراسم را به این حقیقت نسبت می‌دهد که مراسم مفرح و سرگرم کننده بود. مردم حاضر در مراسم برای شرکت در یک چیز لذت بخشی که یک فرصتی برای دوری از خبرهای بد و سختی‌های زندگی در این بیماری همه‌گیر را به آنها می‌داد، هیجان زده بودند.

  • نکات مفید

Marsha نکاتی را به دیگر سازمان‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی پیشنهاد می‌کند که در جستجوی راه‌هایی برای ایجاد خلاقیت در تطبیق دادن مراسم حضوری خود با شرایط حاضر هستند. او بر اهمیت حرکت کردن با جریان، سازگار شدن با چیزهایی که پیش می آید و استقبال از ایده‌های جدید تاکید می‌کند. 

او می‌گوید،" با دیگران برای ایده‌های تازه همکاری کنید. یک جلسه برای مطرح کردن ایده‌های جدید برگزار کنید. برای تغییر موفقیت‌آمیز به شکل یک قالب جدید، شما باید انعطاف پذیر بوده و مشتاق امتحان کردن چیزهای جدید باشید.

2. یک محصول دیجیتال تولید کنید و کلاس‌های مجازی برگزار کنید

کار سازمان CreatiVets اعتماد به نفس دادن به سربازانی است که دچار استرس پس از سانحه شده‌اند تا سلامتی خود را از طریق هنر و موسیقی بدست بیاورند. به عنوان بخشی از برنامه ترانه‌سرایی، افرادی که در جنگ بوده‌اند در ملاقات با ترانه‌سراها داستان‌های خود را بازگو می‌کنند و ترانه سراها براساس داستان‌های آن‌ها یک ترانه مخصوص برای هر ارتشی می‌سازند و استدیوی ضبط آهنگ Big Machine نیز آهنگ‌هایی با صدای هنرمندان مختلف تولید می‌کند. 

آهنگ‌های ارتشی‌ها بصورت آنلاین در دسترس عموم است و امتیاز پخش آنلاین آن‌ها در اختیار CreatiVets می‌باشد. البته یک بخش از این حق امتیاز به این نیروهای ارتشی می‌رسد. بعلاوه این سازمان جمع‌آوری کمک‌های مالی کنسرت‌هایی را برای مراسم شرکت‌های مختلف برگزار می‌کند که در آن کارمندان شرکت در قبال پخش آهنگ‌های درخواستی خود کمک مالی می‌کنند. 

  • چه فعالیت‌هایی در این پروژه انجام شد؟

CreatiVets کنسرت‌ها و کلاس‌های مجازی خودشان را با استفاده از نرم افزار Network for Good برگزار کردند. هنرمندان، کارکنان CreatiVets، و حتی ترانه سراهایی که برنده جایزه گرمی (Grammy Award) بودند نیز میزبان کلاس‌ها بودند و از آن جایی‌که آن‌ها مجازی بودند همه می‌توانستند در آن شرکت کنند. 

در طول پخش زنده و آنلاین کنسرت‌ها و کلاس‌ها، CreatiVets لینک صفحه کمک‌‌های مالی نرم افزار Network for Good را به اشتراک گذاشت که به افراد اجازه می‌داد در همان لحظه کمک‌های مالی خود را انجام دهند. برای ترویج کاری که آن‌ها در حال انجامش هستند، CreatiVets ویدئوهای کوتاهی را در فضای مجازی قرار می‌دهد و آن‌ها را ضمیمه دیگر راه‌های ارتباطی خود نیز می‌کنند. 

آن‌ها با ارتشی‌هایی که در برنامه شرکت کرده‌اند مصاحبه می‌کنند، پشت صحنه را نشان می‌دهند و به بازدید کننده‌ها اجازه می‌دهند تا ببینند کمک‌ها چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • چرا این کار نتیجه داد؟

Kyle Yepsen، مدیر توسعه امور مالی، بیان می‌کند که برنامه‌های مجازی بیشتر از آن چیزی که پیش بینی می‌شود موفقیت آمیز بوده‌اند. برگزاری کنسرت‌ها و کلاس‌های مجازی به همه اجازه می‌دهد تا شرکت کنند، از این‌رو در سطح وسیع‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم آن را با دوستان و اعضای خانواده به اشتراک می‌گذارند.

 Richard Casper، یکی از بنیان‌گزاران و مدیر اجرایی سازمان می‌گوید که آن‌ها پیش از برنامه‌های مجازی هیچ مدلی برای خیرین فردی نداشتند و 80% کمک‌‌های آن‌ها از شرکت‌ها و خیرین بزرگ بود. برنامه‌های مجازی به طرز چشمگیری کمک‌های مالی فردی را افزایش داد. 

به غیر از هزینه‌های کمی که برای میکروفون، وبکم، کامپیوتر، و نرم افزاری برای استریم یک کلاس یا کنسرت مجازی می‌شود، برای برگزاری این مراسم هزینه‌های واقعی وجود ندارد زیرا هنرمندان داوطلبانه شرکت می‌کنند یا در مواردی که مراسم مربوط به شرکت خاصی باشد، هزینه‌ها را خود شرکت پرداخت می‌کند.

  • نکات مفید

Kyle می‌گوید که بدون بسط دادن تخیلاتشان، این کنسرت‌ها و کلاس‌های مجازی را به این خوبی نمی‌توانستند برگزار کنند. آن‌ها راه‌های جدیدی را برای رسیدن به افرادی که خواهان حمایت از برنامه بودند پیدا کردند. او توصیه می‌کند، از دنبال کردن کاری که در گذشته انجام نداده‌اید، نترسید. 

ما قبلا" در مورد بهره‌برداری از برنامه‌های مجازی برای یک سال یا بیشتر صحبت کرده ایم، اما فقط به صورت خلاصه بود. کووید ما را مجبور به وارد شدن به این قضیه کرد و ما متوجه شدیم که ما باید این کار را مدت‌ها قبل انجام می‌دادیم. Richard اضافه می‌کند که وقتی در جستجوی جمع‌آوری پول از شرکت‌ها هستید شما خارج از چارچوب آن‌ها نمی‌توانید پول جمع کنید. 

واحد بازاریابی شرکت‌ها همیشه دنبال راه‌های تازه برای انجام بازاریابی سببی هستند (همکاری واحدهای دولتی با سازمان‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی). پس به این فکر کنید که اگر شرکتی با شما مشارکت کند چگونه برنامه‌های شما می‌تواند هم انگیزه‌ای برای مشارکت به آن‌ها بدهد و هم برای آن‌ها سودآور باشد. 

3. از ویدئوهای منتخب راهپیمایی مجازی استفاده کنید

هر سال، موسسه RISE for Youth مراسم Justice Parade for Youth (راهپیمایی عدالت برای جوانان) را برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برگزار می‌کند. وظیفه آن‌ها کمک به جوانانی است که در محیط‌های خطرناک زندگی می‌کنند تا با ترویج جایگزین‌های جامعه-محور به جای زندان جوانان آن‌ها را از محیط زندان دور نگه دارند. 

به خاطر اینکه یکی از همکاران آن‌ها سازمانی است که با کودکان بازداشت شده برای خلق کارهای هنری کار می‌کند، راهپیمایی طی مراسم First Fridays art crawl (اولین جمعه هنری هر ماه) آن سازمان برگزار می‌شود. معمولا بین 200 تا 400 نفر در راهپیمایی شرکت می‌کنند که یک مایل راهپیمایی می‌کنند تا نشان دهند که مشتاق راهپیمایی بیشتر برای کمک به جوانان هستند. 

پشتوانه این برنامه کمپین فرد به فرد متشکل از راهپیمایانی است که هدفشان جمع‌آوری کمک مالی می‌باشد. کمک‌ها به آکادمی پیشرفت جوانان (Youth Development Academy) موسسه RISE می‌رود، برنامه‌ای که با همکاری سازمان‌های اطراف، میزبان جوانان بوده و کارآموزان را تامین مالی می‌کند.

  • چه فعالیت‌هایی در این پروژه انجام شد؟

با وجود این بیماری همه‌گیر که مانع گردهمایی‌های بزرگ حضوری است، تیم RISE راهپیمایی را بصورت مجازی برگزار کرد. آن‌ها از ویدئوهای هر شرکت کننده که نشان می‌داد چرا آن‌ها در حال پیاده روی هستند مجموعه ای گرد هم آوردند که در شبکه‌های اجتماعی و دیگر راه‌های ارتباطی به اشتراک گذاشتند

مردم از مناطق دور هم شروع به شرکت کردن کردند. فردی ویدئویی ساخته بود که تاریخ پارک مرکزی (Central Park) را نشان می‌داد و اینکه چرا آن‌ها در حال راهپیمایی در آن‌جا بودند. همچنین جوانان برای همراهی با مراسم مجازی یک راهپیمایی کوچک حضوری و با رعایت فاصله اجتماعی تشکیل دادند. 

در مجموع، راهپیمایی مجازی عدالت (Justice Parade) 56,333 دلار کمک مالی جمع کرد که برابر هزینه کامل 9 دوره از 15 دوره کارآموزی جوانان پیشقدم (Youth Leader) بود که سه برابر بیشتر از هدف مورد نظر آن‌ها بود.

  • چرا این کار نتیجه داد؟

Valerie Slater، مدیر اجرایی، می‌گوید که کمپین‌های فرد به فرد مولفه کلیدی موفقیت آن راهپیمایی بود. آن‌ها 25 جمع‌آوری کننده کمک‌های مالی فرد به فرد داشتند که همه آن‌ها در حال به اشتراک‌گذاری مراسم در صفحه‌های اجتماعی خود و فرستادن پیام به دوستان و اعضای خانواده‌هایشان بودند. 

او همچنین می‌گوید که ویدئوها خیلی تشویق کننده بودند. مردم می‌خواستند بخش از یک چیز مهم باشند و شنیدن داستان‌های بقیه از اینکه چرا در حال راهپیمایی بودند به خلق آن رابطه کمک کرد. Valerie بیان می‌کند که نرم افزار Network for Good به سریع اجرا شدن مراسم کمک کرد.

  • نکات مفید

پیشنهاد Valerie به دیگر سازمان‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی که میزبان برنامه‌های مجازی هستند این است که "عاملی که باعث به وجد آمدن مردم می‌شود را پیدا کنند و آن‌را کانون توجه قرار دهند. برای RISE، این انرژی از ویدئوهایی که شرکت کننده‌ها در حال ساختش بودند بوجود آمد. Valerie می‌گوید، "آتش را پیدا کنید و مطمئن شوید که بقیه هم گرمای آن‌را حس کنند."

4. غذاهای بیرون‌بر عرضه کنید

وظیفه موسسه جمع‌آوری کمک Matthew25:40 تهیه منابع مالی برای حمایت از مدرسه‌ای در گواتمالا می‌باشد که آن مدرسه مسئول آموزش بچه‌های قوم Mayan است که در روستایی زندگی می‌کنند که یک ساعت از شهر گواتمالا فاصله دارد. بزرگترین‌ترین مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی آن‌ها مراسم سالیانه Fiesta de Guatemala می‌باشد که شامل یک شام به سبک گواتمالایی، موسیقی اسپانیایی، و دیگر غذاهای پخته شده می‌باشد. 

علاوه بر بیشتر مردم جامعه، اعضای تیم سازمان که در سفرهای سالیانه برای کار بر روی ساختمان مدرسه، بازی کردن با بچه‌ها، اداره کردن کلینیک‌های پزشکی و تهیه کتاب و دیگر وسایل آموزشی به آنجا می‌روند نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

  • چه فعالیت‌هایی در این پروژه انجام شد؟

مثل دیگر مراسم حضوری، بیماری همه‌گیر برای این جشن هم مشکل‌آفرین شد. Lynn Isenhower، یکی از بنیان گزاران Matthew25:40، مجبور شد تا دست به ابتکار بزند. او تصمیم گرفت که دنباله‌روی رستوران‌های برتر منطقه که در حال ارائه غذاهای بیرون‌بر بودند بشود تا آن جشن را به یک مراسم غذای آماده تبدیل کند. 

بیشتر بخوانید:

 8 راه تاثیرگذار برای راه‌اندازی کمپین خیریه

حامیان مراسم می‌توانستند بلیط‌ها را بصورت آنلاین بخرند و طبق یک برنامه زمانبندی شده به رستوران بروند و علاوه بر گرفتن غذای بیرون‌بر خود صنایع دستی مختلف گواتمالایی و دیگر غذاهای پخته شده قابل دسترس برای اهدا را ببینند. همینطور صفحه مراسم نرم افزارNetwork for Good سازمان گزینه‌ای برای کمک در اختیار کسانی می‌گذاشت که نمی‌توانستند در مراسم شرکت کنند. 

همچنین شرکت‌ها و افراد هم برای حمایت از مراسم دعوت شده بودند. امسال این جشن 8،500 دلار کمک مالی جمع کرد  بیش‌تر از هر سال دیگری در تاریخ این مراسم و این کار فقط با 50 دلار هزینه و 250 دلار پولی که دولت داده بود انجام شد. 

  • چرا این کار نتیجه داد؟

Lynn بر اهمیت پیش فروش بلیط‌ها قبل از مراسم تاکید می‌کند چرا که مردم می‌توانستند برای گرفتن غذاها و ظروف مورد نیاز برای غذاهای بیرون‌بر برنامه‌ریزی کنند. همچنین زمان طولانی‌تری در اختیار مردم می‌گذاشت تا کمک خود را انجام دهند و افرادی که نمی‌توانستند بیرون رفته و غذا بگیرند را قادر ساخت که در مراسم سهمی داشته باشند

حمایت‌های مالی نیز موفقیت مراسم را تحت تاثیر قرار داد، چون سازمان تنها بر روی فروش بلیط‌ها تکیه نکرده بود. فاکتور دیگری که کمک‌های مالی را افزایش داد تلاشی بود که Lynn بر روی ترویج مراسم گذاشته بود. علاوه بر گذاشتن پست در فیسبوک، او به دوستان و رابطانش پیام فرستاد و دعوت‌نامه‌هایی در خانه همسایه‌ها انداخت، بعد در ادامه با تماس‌های دوستانه بررسی کرد تا ببیند دعوت نامه به آن‌ها رسیده است یا نه. 

  • نکات مفید

Lynn بیان می‌کند که یکی از دلایلی که جشن خیلی موفقیت‌آمیز است این است که آن جشن کاری که آن‌ها در حال انجامش هستند و کمک‌هایی که مردم می‌کنند را منعکس می‌کند. در کنار تم مراسم، او عکس بچه‌ها را پست کرد تا مردم تغییری را که باعث می‌شوند را ببینند. او می‌گوید، "خلق این رابطه به مردم یک حس تکلیف می‌دهد و شرکت در آن برای آن‌ها به یک سرگرمی تبدیل می‌شود و به تولید شور و هیجان کمک می‌کند.

5. یک پیاده روی مجازی فرد به فرد برگزار کنید

انجمن مبارزه با سندرم Dup15q (The Dup15q Alliance) برای سال‌ها مراسم Run for a Reason (برای یک دلیل بدوید) را برگزار کرده است. این مراسم برای ورزشکاران طراحی شده تا وقتی در یک مارتن در حال دویدن هستند از طریق کمپین‌های فرد به فرد کمک‌های مالی جمع کنند. 

این مراسم‌ها تا به الان برای کارهای سازمان که شامل ارائه خدمات حمایت از خانواده بیماران و ترویج آگاهی‌ها، تحقیقات و درمان‌های هدفمند برای سندرم Dup15q می‌باشد مشغول به جمع‌آوری کمک‌های مالی بوده است. سه ماه قبل، سازمان، برنامه Walk for a Reason (برای یک دلیل راه بروید) را شروع کرد تا مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی را در دسترس افرادی که می‌خواستند در مراسم شرکت کنند اما نمی‌توانستند به صورت فیزیکی از عهده دویدن در یک ماراتون بر بیایند، قرار دهد.

 یک پیاده روی مجازی فرد به فرد برگزار کنید

 Walk for a Reason به افراد اجازه می‌دهد تا مقصد خوشان را با در نظر گرفتن اینکه چند بار در هفته برای پیاده روی برنامه ریزی می‌کنند و چقدر پیاده روی آن‌ها طول خواهد کشید، تعیین کنند. همچنین این قالب به شرکت کننده‌ها اجازه می‌دهد تا به همراه یک بچه‌ای که سندرم دارد Dup15q پیاده روی کنند.

  • چه فعالیت‌هایی در این پروژه انجام شد؟

به خاطر اینکه بیماری همه‌گیر زمانبندی‌های از قبل شلوغ را حتی پیچیده‌تر هم کرده است، تیم انجمن مبارزه با سندرم Dup15q برای اطمینان از اینکه برنامه جمع‌آوری کمک‌های مالی تا حد ممکن برای شرکت کننده‌ها راحت باشد، تصمیم گرفتند که مراسم را در یک دوره سه ماهه برگزار کنند تا مردم قادر باشند تا در هر دوره زمانی که برایشان مناسب است در آن شرکت کنند. 

مراسم امسال در ماه ژوئن شروع شد و تا الان از 14 عدد از مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی کمی بیشتر از 5000 دلار کمک مالی جمع شده است. وقتی یک شرکت‌کننده فرد به فرد حداقل 30 دلار جمع کند، انجمن Dup15qیک تی‌شرت مراسم را با نام کسی که آن شخص به خاطر او در حال پیاده روی است را به او اختصاص می‌دهند. بعلاوه همراه با اجرای کمپین فرد به فرد سازمان بطور مداوم در حال به اشتراک‌گذاری عکس‌ها می‌باشد. 

  • چرا این کار نتیجه داد؟

Naka King، مدیر انجمن Dup15q بیان می‌کند که اذعان به حقایق این بیماری همه‌گیر کمک کننده بود. مردم برای کم کردن اضافه وزنشان از دوران قرنطینه و همزمان با آن برای مشارکت در یک چیز مهم هیجان زده بودند. تشویق شدن برای مراقبت از سلامتی خود و همچنین شرکت در یک کار سرگرم کننده در کنار خانواده باعث ایجاد انگیزه شد. تی‌شرت‌های سفارشی هم به صورت خاصی برای کسانی که شخصا کسی را با آن سندرم می‌شناختند معنادار بود. آن تی‌شرت به آن‌ها کمک کرد تا عمیقا با تفاوتی که در حال ایجادش بودند ارتباط برقرار کنند.

  • نکات مفید

Naka می‌گوید به اینکه به افرادی که می‌خواهند به مراسم شما کمک کنند اجازه بدهید تا پارامترهای خودشان را تنظیم کنند تا افراد بیشتری در مراسم شرکت کنند. او می‌گوید، "افراد زیادی می‌خواهند کمک کنند، اما آن‌ها زمان یا ظرفیت محدودی دارند. اجازه دهید آن‌ها مراسم خود را هدایت کنند تا آن را به چیزی که لازمه آن‌هاست تبدیل کنند.

Naka همچنین توصیه می‌کند پیشنهاد سفارشی کردن صفحه‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی فرد به فرد به آن‌ها داده شود. با احتساب اینکه ویرایش صفحات با استفاده از نرم افزار Network for Good آسان است، هر چه در زمان صرفه جویی شود به آن‌ها کمک خواهد کرد تا داستان خود را بازگو کنند و توضیح بدهند که چرا در حال مشارکت هستند.

6. یک کمپین مبتنی بر اعداد تشکیل دهید

قبل از این بیماری همه‌گیر، تیم انجمن حمایت از حیوانات Jacksonville (Jacksonville Humane Society) تصمیم گرفته بود که در کنار مراسمی که آن‌ها به طور منظم در روز GivingTuesday (روز جهانی نیکوکاری) انجام می‌دهند یک مراسم اضافی بزرگ دیگری برگزار کند. 

آن‌ها از موسسه حمایت از حیوانات Austin Pets Alive الهام گرفتند تا یک کمپین مبتنی بر اعداد درست کنند. آن‌ها در نهایت یک کمپین برای جمع‌آوری 24000 دلار در 24 ساعت و در روز 24 جولای درست کنند. 

  • چه فعالیت‌هایی در این پروژه انجام شد؟

وقتی کووید-19 شروع به گسترش یافتن کرد، تیم سازمان دریافت که لازم است آنها با دقت تمام یک تم انتخاب کنند. Lindsay Layendecker، دستیار مدیر توسعه انجمن حمایت از حیوانات Jacksonville می‌گوید در حالی‌که این بیماری همه‌گیر بر زندگی مردم و حیوانات خانگی تاثیر می‌گذاشت و حالا هم آن‌ها را با مشکلات اقتصادی مواجه کرده است. 

با این وجود آن‌ها میخواستند که با مردم و خیرین در ارتباط باشند و بر روی چیزهای مثبت تمرکز کنند. آن‌ها کمپین Focus on the Paws-itive را به عنوان تم انتخاب می‌کنند. این کمپین بر اینکه چگونه حیوانات خانگی چیزهای مثبتی را در زندگی مردم باعث می‌شوند تاکید می‌کند. Lindsay می‌گوید، "اگر مردم دوست دارند که صفحات را در گوشی‌هایشان بالا و پایین بکنند، پس بیایم چیزی را به آن‌ها عرضه کنیم که لبخند را بر لب‌های آن‌ها بیاورد.

با پذیرفتن حقایق مربوط به این بیماری همه‌گیر تقاضا برای برنامه‌های سازمان که شامل حمایت از صاحبان حیوانات خانگی در صورت نیاز به غذا، ارائه خدمات دامپزشکی، کمک به عقیم سازی، و موارد دیگر میشد قوت گرفت. در حقیقت، سازمان خدمات بسیاری را ارائه می ‌دهد که مردم از آن آگاه نبودند.

 پس آن‌ها یک کتاب راهنمای قابل دانلودی ساختند که این خدمات را شرح می‌داد. آن‌ها این کتاب را از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایمیل به اشتراک گذاشتند و از شرکای خود (شامل انبارهای مواد غذایی اطراف) خواستند تا این کتاب راهنما را در اجتماع خود به اشتراک بگذارند. سازمان Jacksonville Humane، در مجموع با جمع‌آوری 30945 دلار رکورد قبلی خود را کنار زد و تنها با یک سرمایه گذاری 2000 دلاری به این مهم دست یافت.

  • چرا این کار نتیجه داد؟

Lindsay می‌گوید که تم باعث ترقی مراسم شد چون مردم در جامعه هم در جستجوی راه‌هایی برای کمک به افرادی که به خاطر این بیماری همه‌گیر در تقلا هستند بودند و هم به یک چیز مثبت نیاز داشتند. به اشتراک گذاری داستان‌ها هم تاثیر زیادی داشت. 

سازمان استوری‌ها و عکس‌هایی از حیوانات خانگی و صاحبانشان را در شبکه‌های اجتماعی و بر روی وبسایت مراسم قرار داد و بقیه را هم برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و استوری‌هایشان از طریق هشتگ مراسم تشویق کرد. بیشتر مردم با پر کردن فید صفحات اول یکدیگر در شبکه‌های اجتماعی با استوری‌ها و عکس‌های دلگرم‌کننده خودشان از حیوانات خانگی به هشتگ مراسم پاسخ دادند. 

  • نکات مفید

Lindsay چندین نکته برای سازمان‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی‌ای دارد که در دوران بیماری همه‌گیر در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی هستند. او می‌گوید که به اشتراک گذاشتن داستان واقعی در مورد آدم‌ها و حیوانات خانگی واقعی در جامعه و توجه به داستان‌ها در لحظه اتفاق، به مردم کمک می‌کند تا با وظایف و کارهایشان ارتباط برقرار کنند. 

او می‌گوید، "هر موقع که میسر بود استوری‌ها را به اشتراک بگذارید!" او همچنین می‌گوید این کار را مخصوصا برای داوطلبین و شرکت کننده‌ها تبدیل به یک سرگرمی بکنید. تنظیم یک هدف به افراد انگیزه می‌دهد و آن‌ها را در مورد اینکه در کنار هم می‌توانند به چه دستاوردی برسند هیجان زده می‌کند.

Lindsay می‌گوید که نشان دادن اینکه خیرین شما چقدر برای شما مهم هستند ضروری است. سازمان از پیام‌های ویدئویی شخصی داخل نرم افزار جمع‌آوری کمک‌ها مالی Network for Good استفاده کرد تا فورا" کمک‌ها را تصدیق کند و ویدئوهایی از حیوانات خانگی به همراه پیامها بفرستد.    

در حالیکه یک بیماری همه‌گیر و منابع مالی محدود مشکلات را پیشکش می‌کنند، با خلاقیت و همکاری شما می‌توانید یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی‌ای خلق کنید که خیرین را به سمت خودش بکشد. حتی ممکن است که مثل این سازمان‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی متوجه شوید که می‌توانید کمک‌های بیشتری از چیزی که با یک رویداد معمولی کسب می‌کنید، جمع‌آوری کنید.

منبع: وبسایت networkforgood.com