به گزارش روابط عمومی خیرماندگار، چهارمین دوره «مدرسه تخصصی خیرماندگار» شامل 5 کارگاه آموزشی، کاربردی و در مجموع 20 ساعت برای مدیران، کارشناسان و داوطلبان مؤسسات خیریه و سمنها از تاریخ 2 الی 13 اسفندماه 1399 برگزار شد.
کارگاههای این دوره به صورت مجازی (وبینار) برگزار شده و در مجموع 27 نفر از اعضای سمنها و موسسات خیریه مختلف و علاقهمندان به این حوزه از 8 استان کشور در آن شرکت نمودند
کارگاه روش های جذب و تامین منابع مالی در مؤسسات خیریه و سمنها
رضا درمان (مدرس این کارگاه) ضمن اشاره به تغییرات ایجاد شده در پیشفرضهای سازمانها و عادات مردم، نظیر استفاده بیشتر از قابلیت های فضای مجازی طی دوران کرونا، به مباحثی همچون ایجاد انواع کمپینها برای عبور از مشکلات این دوران پرداختند.
کارگاه مباحث و قوانین مالیاتی مرتبط با مؤسسات خیریه و سمنها
مصطفی نظری (مدرس این کارگاه) پس از طرح مباحث اولیه، انواع مالیاتهای تکلیفی و مالیات بر درآمدهای مختلف را برای دانشپژوهان تشریح می کند و چگونگی تدوین و تسلیم اظهارنامه مالیاتی را آموزش دادند.
کارگاه روابط عمومی و نقش آن در پیشبرد اهداف مؤسسات خیریه و سمنها
مهدیزاده و عظیمی (مدرسین این کارگاه) علاوه بر تبیین نقش روابط عمومی، شرح وظایف، نحوه شکلگیری و ساختار تشکیلاتی آن، بیان داشتند این واحد ضمن رسالت درون سازمانی و همصدایی بخشهای مختلف سازمان، میبایست نمایانگر اصول ارزشی سازمان همچون پاسخگویی، شفافیت، مشارکت و… در خارج از سازمان باشد.
کارگاه راهبری نیروهای داوطلب در مؤسسات خیریه و سمنها
علیویردی (مدرس این کارگاه) داشتن برنامهریزی مدون برای جذب داوطلب، آموزش و نیازسنجی دائمی این گروه را جزء لاینفک همه سازمانها دانسته و به نحوه صحیح مدیریت روابط کارکنان و داوطلبان تاکید کرد.
نقش فضای مجازی در برندینگ و مارکتینگ مؤسسات خیریه و سمنها
ولیمحمدی و رهبری (مدرسین این کارگاه) ضمن اشاره به اهمیت برندینگ و بازاریابی در مؤسسات خیریه و سمنها بیان داشتند امروزه بازاریابیهای مدرن و موفق، در بستر شبکههای اجتماعی رخ میدهد و مؤسسات برای توسعه برندینگ و بازاریابی خود باید به تولید محتوای مناسب در بستر فضای مجازی بپردازند.
دیدگاه خود را بنویسید