به گزارش روابط عمومی خیرماندگار، چهارمین دوره «مدرسه تخصصی خیرماندگار» شامل 5 کارگاه آموزشی، کاربردی و در مجموع 20 ساعت برای مدیران، کارشناسان و داوطلبان مؤسسات خیریه و سمن­‌ها از تاریخ 2 الی 13 اسفندماه 1399 برگزار شد.

کارگاه‌های این دوره به صورت مجازی (وبینار) برگزار شده و در مجموع 27 نفر از اعضای سمن‌ها و موسسات خیریه مختلف و علاقه‌مندان به این حوزه از 8 استان کشور در آن شرکت نمودند

کارگاه روش های جذب و تامین منابع مالی در مؤسسات خیریه و سمن­ها

رضا درمان (مدرس این کارگاه) ضمن اشاره به تغییرات ایجاد شده در پیش­فرض­های سازمان­ها و عادات مردم، نظیر استفاده بیشتر از قابلیت های فضای مجازی طی دوران کرونا، به مباحثی همچون ایجاد انواع کمپین­ها برای عبور از مشکلات این دوران پرداختند.  

کارگاه مباحث و قوانین مالیاتی مرتبط با مؤسسات خیریه و سمن­ها

مصطفی نظری (مدرس این کارگاه) پس از طرح مباحث اولیه، انواع مالیات­های تکلیفی و مالیات بر درآمدهای مختلف را برای دانش­پژوهان تشریح می کند و چگونگی تدوین و تسلیم اظهارنامه مالیاتی را آموزش دادند.

کارگاه روابط عمومی و نقش آن در پیشبرد اهداف مؤسسات خیریه و سمن­ها

مهدی­زاده و عظیمی (مدرسین این کارگاه) علاوه بر تبیین نقش روابط عمومی، شرح وظایف، نحوه شکل­گیری و ساختار تشکیلاتی آن، بیان داشتند این واحد ضمن رسالت درون سازمانی و هم­صدایی بخش­های مختلف سازمان، می­بایست نمایانگر اصول ارزشی سازمان همچون پاسخگویی، شفافیت، مشارکت و… در خارج از سازمان باشد.

کارگاه راهبری نیرو­های داوطلب در مؤسسات خیریه و سمن­ها

علیویردی (مدرس این کارگاه) داشتن برنامه­ریزی مدون برای جذب داوطلب، آموزش و نیاز­سنجی دائمی این گروه را جزء لاینفک همه سازمان­ها دانسته و به نحوه صحیح مدیریت روابط کارکنان و داوطلبان تاکید کرد.

نقش فضای مجازی در برندینگ و مارکتینگ مؤسسات خیریه و سمن­ها

ولی‌محمدی و رهبری (مدرسین این کارگاه) ضمن اشاره به اهمیت برندینگ و بازاریابی­‌ در مؤسسات خیریه و سمن­ها بیان داشتند امروزه بازاریابی‌های مدرن و موفق، در بستر شبکه‌های اجتماعی رخ می­‌دهد و مؤسسات برای توسعه برندینگ و بازاریابی خود باید به تولید محتوای مناسب در بستر فضای مجازی بپردازند.