* برگزاری سلسه جلسات "یک لایو، یک تجربه":
این جلسات به صورت لایو در بستر اینستاگرام برگزار شده، ماهیتی صمیمانه و غیررسمی داشته و شبیه به یک گپ و گفت خودمانی است که در هر جلسه، هم صحبت با مدیر یا مسئولین عالی رتبه یکی از موسسات خیریه و سمن های مطرح کشور می شویم. اصلی ترین اهداف برگزاری این جلسات :
♦ کمک به اهداف مرکز مشاوره از طریق اشتراک گذاری تجارب موفق و ناموفق موسسات خیریه برتر کشور و طرح پرسش های مرتبط با تجارب، زمینه های فعالیت، چالش ها و دستاوردهای ایشان در مسیر تحقق اهدافشان.
♦ کمک به برندینگ و هرچه بیشتر، دیده شدن نام و عنوان آکادمی خیرماندگار در فضای مجازی
♦ معرفی و شناساندن آکادمی خیر ایران برای مخاطبین، علاقمندان و دنبال کنندگان موسسات خیریه مطرح کشور (یکی از مزایای برگزای جلسات لایو مشترک در بستر اینستاگرام، شناخت مخاطبین هریک از طرفین لایو برای طرف مقابل این جلسه است و احتماالً برخی از مخاطبین و دنبال کننده های هریک از طرفین به جمع علاقمندان و مخاطبین طرف دیگر خواهند پیوست .)
* جلسات مشاوره عمومی:
یکی از مزایای حدود دو سال ارائه خدمات مشاورهای به خیرین، سمن ها و موسسات خیریه مختلف، تشخیص این واقعیت بوده است که بسیاری از حوزه هایی که مخاطبین ما نیازمند مشاوره در آن هستند، مشترک بوده و از قضا بخش زیادی از سوالات و ابهامات آنان نیز نظیر یکدیگر است،
از این روی برای پاسخگویی به چند سوال مشابه در چند حوزه محدود، هزینه های زمانی و ریالی زیادی بر مرکز مشاوره بار شده و نتایج حاصل از این فرایند با هزینه های انجام شده چندان متناسب نمی نماید، لذا با تشخیص اصلی ترین حوزه های مورد تقاضای مخاطبین برای مشاوره، در مقاطع مختلف زمانی، جلساتی را ابتدا به صورت حضوری و سپس در بستر فضای مجازی تحت عنوان "جلسات مشاوره عمومی" طراحی و اجرا کردیم. در این جلسات، علاقمندان و متقاضیان پیرو تبلیغات ما متوجه زمان برگزاری جلسه شده و از طریق کانال های ارتباط معرفی شده، سوالات خود را در موضوع مورد نظر برای ما ارسال می کنند سپس در زمان برگزاری این جلسات، ابتدا مشاور به اصلی ترین چالش ها و ابهامات متواتر و مشترک بین اکثر موسسات پرداخته و در انتها پاسخگوی سوالات ارسال شده طی روزهای گذشته و یا سواالت طرح شده در همان جلسه می پردازد.
در این روش با صرف هزینه هایی تقریباً مشابه به یک جلسه مشاوره اختصاصی برای یک موسسه، تعداد بسیار زیادی از موسسات و علاقمندان از نکات مطرح شده استفاده میکنند، به طوریکه طی تجارب گذشته، تعداد ثبت نام مخاطبین برای حضور در برخی از این جلسات که به شکل مجازی برگزار میشود به حدود 100 نفر نیز رسیده بود که این امر به خوبی راندمان بالای این روش مشاوره گروهی در مقایسه با جلسات مشاوره اختصاصی را نمایان می کند.
* جلسات مشاوره اختصاصی:
با توجه به اینکه از مسیر مشاوره های ارائه شده در سایت آکادمی، قابلیت طرح سوال (به شکل تیکت) و دریافت پاسخ، و نیز قابلیت استفاده از جلسات رایگان مشاوره عمومی، جلسات هفتگی مشاوره تخصصی، قابلیت دریافت فیلم جلسات گذشته مشاوره و نیز کارگاه های آموزشی مدرسه تخصصی خیرماندگار، بخش اعظم مخاطبین می توانند به سهولت و کم هزینه سوالت و ابهامات تخصصی خود در ارتباط با موسسات خیریه را برطرف شده ببیند، پیش بینی می کنیم بخش عمده متقاضیان استفاده از خدمات مشاوره اختصاصی (مشاوره توسط مشاور، صرفاً به یک موسسه خاص)، بی نیاز از این خدمت شوند، با این حال اگر موسسه ای همچنان متقاضی دریافت خدمات مشاورهای اختصاصی باشد، در حد بضائت کلینیک مشاوره خیرماندگار، پاسخگو خواهیم بود.