بنا نهادن یک استراتژی برای جذب سرمایه همتا به همتا از طریق ارتباطات ایمیلی اهمیت بسیار زیادی دارد. به یاد داشته باشید که فرستادن ایمیل بدون برنامه هیچ فایدهای ندارد. باید پشت ارسال ایمیلها هدفی وجود داشته باشد.
استراتژی «چرایی» (اینکه میخواهید چه چیزی را به انجام برسانید) ارتباطات ایمیلی را مشخص میکند. سپس شما میتوانید مشخص کنید که پیامهای ایمیل؛ چگونه شما را در رسیدن به هدف کمک میکنند.
مراحل اساسی استراتژی قوی در ارتباطات ایمیلی
این مراحل شامل:
1. اهداف خود را مشخص کنید
زمانی که پویش یا رویداد شما تلاش دارد تا همه چیز را به همه ارائه کند، ممکن است در انجام آنچه مدنظر داشتهاید ناکام بمانید. کار خود را با مشخص کردن اهداف همتا به همتای پویش خود آغاز کنید تا بتوانید برنامه ارتباطات ایمیلی خود را به منظور دست یافتن به آن اهداف پیگیری کنید.
نکاتی که در خصوص مشخص کردن اهداف خود باید به آنها توجه داشته باشیم:
- هدف اصلی پویش چیست؟ چه چیز لازم است تا پویش به موفقیت برسد؟
- پویش چه جایگاهی در برنامه جذب سرمایه ایفا میکند؟ ارتباطش با سایر پویشهای همتا به همتا چیست؟ با آنها رقابت میکند یا آنها را کامل میسازد؟
- هدف و نقش پویش در برنامه جذب مالی در خصوص لحن ارتباطات پویش چیست؟
2. مخاطب خود را بشناسید
به منظور ارتباط موفق؛ باید گونههای معمول افرادی که در گروه مخاطبتان وجود دارند (علایقشان، اطلاعات جمعیتشناختی و...) را شناخت. همچنین باید گروههای مخاطبتان را نیز بشناسید تا بتوانید پیامهای هدف را به منظور اثرگذاری بهتر بروی آنها، تنظیم کنید.
مطمئن شوید که اطلاعات لازم برای صحبت کردن با مخاطبانتان را در اختیار دارید. به عنوان مثال، به مخاطبانتان و وابستگیشان به پویش شما، دقت کنید. برای مثال، در یک رویداد دوچرخهسواری، گروههای افراد به ترتیب از ضعیفترین به قویترین وابستگی به ترتیب زیر خواهند بود. به نوع دستهبندیها دقت کنید.
گروه | انگیزه | نظرات مخاطبان |
---|---|---|
1 | فعالیت | «دوست دارم رکاب بزنم و مسابقات دوچرخهسواری بسیار مفرح است» |
2 | گروه | «گروه کاری من دوچرخهسواری میکنند پس من هم دوچرخهسواری میکنم» |
3 | گروههای دوستانه | «من و دوستانم هر سال به یاد دوست از دست رفتهمان دوچرخهسواری میکنیم» |
4 | هدف | «من و خانوادهام با دوچرخهسواری بهبودی خواهرزادهام از سرطان را جشن میگیریم» |
5 | سازمان | «دکتری که زندگی من را نجات داد در سازمانی کار میکند که این رویداد دوچرخهسواری را برگزار میکند» |
از روشهای نگریستن به گروهها، دقت کردن در نقش آنها در پویش یا رویداد است. به عنوان مثال:
- سرمایهگذار ارشد،
- عضو هیئت مدیره،
- سرپرست تیم،
- شرکتکننده تازهوارد،
- بازماندگان،
برای مطالعه :
به منظور هدفگذاری ارتباطات در خصوص دادههای مرتبط با جذب سرمایه از طریق همتا به همتا، میتوان به بینشهای زیر اشاره کرد:
- وضعیت مشارکتکننده تازه وارد یا سابقهدار،
- وضعیت جذب سرمایه،
- وابستگی تیم (سرپرست، عضو یا هیچکدام)،
- ورود به مراکز جذب سرمایه،
- شخصیسازی مراکز جذب سرمایه،
- ارسال ایمیل از مرکز جذب سرمایه،
- تغییر دادن اهداف از پیش تعیین شده جذب سرمایه،
نکاتی که بهتر است به منظور درک بهتر مشارکتکنندگان از آنها پرسیده شود:
- وابستگی آنها به سازمان به خاطر چیست؟
- چه ارتباطی با هدف سازمان شما دارند؟
- برنامهای برای کمک مالی دارند؟
- دوست دارند یک تیم را تشکیل دهند یا وارد یک تیم آماده شوند؟
- دوست دارند وارد چه مدل تیمی بشوند؟
نکاتی که باید در اندیشیدن به مخاطبانتان به آنها فکر کنید:
- چه گروهی از افراد را برای این پویش در نظر دارید؟
- به صورت میانگین در خصوص مخاطبان اصلی خود چه میدانید؟
- چه اطلاعاتی میتواند در شناختن مخاطبانتان به منظور شخصیسازی ارتباطات ایمیلی کمک کند؟
- چگونه میتوانید سایر اطلاعات مهم را جمعآوری کنید؟
- چگونه میتوانید از اطلاعات مرتبط با مخاطبانتان به منظور ایجاد ارتباطات هدفمندتر کمک بگیرید؟
3. انتظارات خود از مخاطبان را شفاف بیان کنید
یک استراتژی موفق برای ارتباطات ایملیی مشخص میکند که پیامها از مخاطبان هدف چه چیزی را میخواهند. پیامها باید تقاضاهایی صریح داشته باشند و اعمالی را از مخاطب بخواهند که نهایتاً در رسیدن به اهداف پویش کمککننده خواهند بود. اعمالی که باید به منظور دعوت به پویش قدمزدن انجام دهید:
جذب نیرو
آیا ثبت نام میکنید؟ کار خود را در تیم آغاز میکنید؟ تیم خودتان را شکل میدهید؟
فعالسازی
آیا کمک مالی میکنید؟
بهینهسازی
آیا کمک مالی مستمر خواهید داشت؟
نگهداشت
آیا دفعه آینده هم مشارکت میکنید؟
به یاد داشته باشید که این ارتباطات باید به مخاطبانتان در خصوص کارهایی که باید انجام دهند، اطلاعرسانی کنند و این ارتباطات باید در یک زمان صورت بگیرند؛ بسته به مرحلهای که مخاطبان در پویش یا رویداد شما حضور دارند، به افراد متنوعی ارسال شوند.
بیشتر بخوانید :
نکاتی که شما در ارتباط با مخاطبان انتظار دارید و میتواند کمککننده باشد:
- شیوه ایدهآل شما برای تایم لاین ارتباطات در هر گام از کار چیست؟ مثال بزنید.
- چه زمانی ایمیل اول را میفرستید؟ نقطه نهایی هر قسمت کجا خواهد بود؟
- چه چیزی ارتباطات شما در یک گام یا قسمت را متوقف میکند؟
- این برنامه چه تفاوتی با سایر تایم لاینهای ارتباطی ایمیلی شما دارد؟
- در حال حاضر از چه فراخوانهایی برای اقدام استفاده میکنید؟ آنها چگونه کار عمل میکنند؟
- در هر مرحله، از چه ابزارها یا مشوقهایی استفاده میکنید؟ عملکرد آنها به چه ترتیب است؟
نتیجهگیری
با برنامهریزیهای پیشرفته میتوان پیام صحیح را به مخاطب خود در زمان مشخص به منظور بهبود نتایج پویشهای جذب سرمایه همتا به همتا ارسال کرد.
منبع: وبسایت nonprofitpro
دیدگاه خود را بنویسید