اگر تا به حال برای به راه اندازی یک کمپین جمع آوری کمک‌­های مالی برای خیریه خود برنامه ریزی کرده باشید، حتما متوجه شده­‌اید که میلیون‌ها نکته جزئی در انجام این کار اهمیت دارند. شما باید رونوشتی از صفحه کمپین خود بنویسید، منابع را برای سرمایه گذاران همتا به همتا بفرستید، لیست ایمیل­‌ها را دسته بندی کنید، اطلاعات گرافیکی خود را گردآوری کنید و کارهای بسیار دیگر...

اگرچه معمولا کمپین‌های جمع آوری کمک مالی متفاوت از یک‌دیگر هستند، اما عملکردهای مشترک و مشابه‌ای وجود دارند که می‌­توانید آن­‌ها را برای موفقیت در نسخه شخصی خودتان به کار ببندید.
کافی است 8 راهنمایی پیشنهادی که در ادامه شرح داده می‌­شوند را به کار ببندید تا مطمئن شوید همه چیز تحت کنترل است، حامیان‌تان شما را همراهی می­کنند و به سود می‌­رسید.
شما هم‌چنین می‌توانید از بهترین و جدیدترین شیوه­‌های جمع آوری کمک‌های مالی با حضور در کنفرانس مجازی ما که به صورت رایگان برگزار می‌­شود، مطلع شوید.

1. از نزدیکان خود بازخورد بگیرید؛

ارائه کردن برنامه‌­ها و ایده‌­هایتان به گروهی کوچک از حامیان اختصاصی و سرمایه­‌گذاران بزرگ قدیمی، نیروی محرکی است تا با اطمینان آن­‌ها را به صورت رسمی، به عده زیادی از حامیان معرفی کنید.
اگر کمپین شما از قبل رشد مالی داشته باشد، مردم راحت‌تر به شما کمک مالی اهدا می­‌کنند، که برای رقم زدن این اتفاق باید ارتباط‌تان با مخاطبان اصلی را همواره حفظ کنید. 

علاوه بر این­‌ها، ارائه طرح­ و گرفتن بازخورد این مزیت را نیز دارد که از  بروز خطاها و مشکلاتی مانند غلط­‌های تایپی یا ارسال لینک‌­های خراب جلوگیری کنید و قبل از ارسال پیام‌­ها به همه، آن­‌ها را به حداقل برسانید. 

ایمیلی که آماده کرده‌اید را برای حامیان ارسال کنید و از آن‌­ها بازخورد بخواهید. اگر جای شما بودند چیزی را تغییر می­‌دادند؟ آیا محتوای پیام روشن است؟ آیا به اندازه کافی ترغیب کننده و هیجان آور هست؟ اگر آن‌ها مایل به سرمایه گذاری همتا به همتا هستند، از آن‌ها بخواهید یک صفحه شخصی برای سرمایه گذاری باز کنند و در آن از کمک­‌های مالی دوستانه و خانوادگی بهره بگیرند.
با انجام این اقدامات، هنگامی که موعد دعوت همگانی برای شرکت در تعاونی شما سر برسد، آن‌چه کاشته­‌اید را برداشت می­‌کنید و در سطح عمومی و رسمی نیز موفق ظاهر می­‌شوید تا هر چه سریع‌تر به اهداف‌تان برسید. 

برای مطالعه :

درباره مدل کمک اشتراکی و غیراشتراکی بیشتر بدانید.!

2. همواره پیشگام و در مرکز توجه باشید؛

داشتن یک نام تجاری خوب نه تنها اعتماد حامیان را به شما جلب می­‌کند، بلکه مهر تائیدی است بر این هدف قابل دسترس که کمپین سرمایه گذاری شما، تنها متعلق به خودتان است. اگر نام تجاری، لوگو و رنگ‌های موسسه غیر انتفاعی شما، با کمپین جمع آوری کمک‌های تازه تاسیس شما هم‌خوانی نداشته باشد، برای خیرین ثابت‌­تان کمی گیج کننده می‌شود. علاوه بر این، این مسئله در نحوه بازاریابی شما از طریق کانال‌های ارتباطی مانند ایمیل، شبکه­­‌های مجازی و درخواست‌های پستی، تاثیر به سزایی دارد.

راه‌های زیادی وجود دارد که مطمئن شوید نام تجاری شما هم‌چنان در کانال‌­ها قابل مشاهده و شناسایی است. به عنوان مثال، می‌توانید یک آرم ویژه برای کمپین جدید خود طراحی کنید که با لوگوی سازمان غیر انتفاعی شما تفاوت دارد، اما از همان ترکیب رنگ‌­های قبلی استفاده کنید.
در این صورت، چه تبلیغات بازاریابی انجام دهید و چه زمانی که مردم به صورت خودجوش به سراغ کمپین شما بیایند، مطمئن می­‌شوند که این برند مختص کمپین شما است و نه هیچ شرکت دیگری.

3. به سرمایه­‌گذاران آموزش دهید؛

موفقیت خیریه شما به موفقیت سرمایه گذارانی که با سرمایه گذاری همتا به همتا در کمپین جمع آوری کمک مالی فعالیت می­‌کنند، بستگی دارد. اگر 500 نفر صفحه شخصی برای سرمایه گذاری ایجاد کنند، اما فقط 10 نفر از آن‌ها پول خود را افزایش دهد، ممکن است هدف نهایی شما محقق نشود. برای جلوگیری از این اتفاق، منابع آموزشی و بسته ابزاری در اختیار سرمایه‌گذاران بگذارید تا مسیر آن­‌ها شفاف باشد و در جهت موفقیت سازمان گام بردارند. 

منابع آموزشی می­‌توانند شامل برگه­‌های پیشنهادی و توصیه‌­ای باشند که بهترین راه برای جمع آوری کمک مالی به روش همتا به همتا را ارائه می­‌دهند تا شبکه­‌های خود را فعال کنند، بهتر است قبل از اینکه از همکاران، همکلاسی­‌های قدیمی یا شریکان دیگر درخواست کمک داشته باشند، از دوستان و خانواده شروع کنند.
هم‌چنین می­‌توانید نمونه‌­هایی از عملکرد خلاقانه سرمایه گذاران قدیمی در صفحات شخصی‌شان و مراحلی که برای رسیدن به آن طی کردند را به اشتراک بگذارید. 

جعبه ابزار شما باید همه چیزهایی را که برای گردآوری یک صفحه و دوام آوردن آن در صحنه رقابت با کمپین‌های بزرگ‌تر نیاز است، شامل شود از جمله:
آرم‌­ها، فونت‌­ها، رنگ­‌ها و تصاویر شناخته شده. 

سعی کنید پیش بینی کنید که به چه چیزهایی برای ساختن صفحه خود نیاز دارند، سپس آن‌ها را در یک فضای مشخص مانند Dropbox، Google Drive یا حتی یک فلش جمع آوری کنید. توصیه نهایی اینکه مطمئن شوید تمام منابع جمع آوری شده و کمک­‌های شما به راحتی قابل دسترسی هستند و در وب‌سایت شما موجودند.

4. به صورت ماهانه هدیه در نظر بگیرید؛

خیرین تکراری پنج برابر بیشتر اهدا کنندگان عادی برای سازمان شما ارزشمند هستند. در طبقه بندی، 75٪ از خیرین تکراری برنامه خود را برای شش ماه حفظ می‌­کنند و یک هدیه اضافی در طول یک سال را حدود 75٪ بیشتر از اهدا کنندگان دیگر می‌­پردازند.
اگر از حامیان درخواست نمی‌­کنید که اهدای خود را به هدیه­‌های ماهانه ارتقا دهند و یا از آن‌ها بخواهید زودتر پرداخت کنند، در این صورت شما می‌­توانید پول روی میز باقی بگذارید.

می‌­توانید ایمیل ارسال کنید و از گیرندگان بخواهید از کمپین خود حمایت کنند یا از آن‌ها بخواهید اهدای کوچکی داشته باشند و به عنوان خیر تکراری ثبت نام کنند.
هم‌چنین می‌­توانید در محتوای همین ایمیل گزینه هدیه دادن ماهانه را قرار دهید و برای اهداکنندگان ماهانه انگیزه تشویقی مهیا کنید و در این صورت خواهید دید که تاثیر این مبالغ اهدایی متوالی چقدر بیش‌تر از مبالغ جسته گریخته و منقطع است.

 5. یک مسابقه‌­ تنظیم کنید؛

راه اندازی دوره‌های مسابقه با جایزه، هیجان میان حامیان را شعله ور می­‌کند، خصوصاً اگر در طول رقابت انتخاباتی بازی را به نمایش بگذارید.
این کار احساس شتابی ایجاد می­‌کند که حامیان به جای منتظر ماندن ترجیح می­‌دهند هرچه سریع‌تر پرداخت کنند. نهایتاً، شما می‌­توانید دوره­‌های مسابقه را در ابتدای رقابت­‌های انتخاباتی خود بیش‌تر کنید تا آتش هیجان را شعله‌ور سازید.

این پروژه ممکن است زمان بر باشد تا یک شریک برای کمپین شما پیدا شود، بنابراین تا آخرین لحظه صبر کنید. در طول مراحل برنامه ریزی اولیه برای کمپین، به شرکای توانمند، حامیان مالی یا اهدا کنندگان اصلی دسترسی پیدا کنید و بپرسید آیا مایل‌اند به عنوان ارائه دهنده در بازی شما شرکت کنند.

به این ترتیب، زمانی که وقتش برسد مخاطبان شما در مورد دوره مسابقات بدانند، تاریخ‌­ها تعیین شده، بخش زیادی از تصمیم گیری‌­ها صورت گرفته و متن مورد نظر برای ایمیل، محتوای وبسایت و رسانه­‌های اجتماعی پیش نویس و تائید شده است.

مطالعه بیشتر :

مقایسه کمک‌های خیریه در زمان شیوع کرونا با دوران رکود اقتصادی

6. کمک‌­های مالی ثمربخش؛

بی تفاوتی دشمن شما است: 
مادامی‌ که اهدا کنندگان بر این باور باشند که حمایت آن‌ها هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد بازدهی پایین می­‌آید. برای شکستن این مانع، نشان دهید که چگونه هدیه­‌های آنان به دنیای واقعی منتقل شده و تاثیر می‌­گذارد. یادآوری کنید که هر هدیه، مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک، تاثیر و کار خود را به ثمر می‌­رساند.

جزئیات مربوط به تاثیر مقدار هدیه­‌ها را می‌توان در پیام­‌های درخواستی و دعوت هایی که در قالب ایمیل ارسال می­‌کنید، توضیح دهید. هم‌چنین محتوای بصری و تصویری هم در این پیام‌­ها تاثیرگذارند.
مثلاً با ارسال عکس‌های اثربخش و متن توصیفی برای‌شان می­‌توان نشان داد چگونه این کمک‌­ها در رسیدن سازمان خیریه شما به اهدافش کمک کننده بوده است:
می‌توانید بخشی از صفحه اصلی سایت خود را به نشان دادن تاثیر حامیان خود اختصاص دهید.

7. ساخت یک ویدیو اختصاصی برای کمپین؛

 مطالعه‌­ای بر حسب داده­‌های گوگل نشان داده است که 57 درصد از افرادی که ویدیوهای مرتبط با موسسات غیر انتفاعی را تماشا می­‌کنند، درصدد اهدای کمک به آن مجموعه بر می­‌آیند. بدون شک، ویدیو یک محتوای فوق العاده تاثیرگذار برای جلب توجه مخاطبان است.
دلیل بقا و دوام مجموعه را در آن شرح دهید و یک درخواست موثر و شفاف برای کمک داشته باشید و هم‌چنین گزینه انگیزشی برای ثبت نام به عنوان سرمایه گذار و یا خیر ماهانه را هم مد نظر قرار دهید.

علاوه بر این، فیلم ها همه کاره هستند و می‌­توانند در هر کانال بازاریابی، صفحه تبلیغات انتخاباتی و یا در پیام­‌های ایمیلی که می‌­فرستید مورد استفاده قرار گیرند.
به عنوان الهام برای ویدیو بعدی خود، می‌­توانید زاویه‌­های جدیدی برای فیلم‌برداری در نظر بگیرید، داستان‌های مربوط به تاثیر ذی‌نفعان یا حامیان خود را در قالب مصاحبه پخش کنید. به مردم نشان دهید که چگونه می توانند تاثیرگذار باشند و این نیرو مستقیما برای تغییر جهان به سمتی مطلوب صرف می­‌شود. 

8. موفقیت‌تان را جشن بگیرید؛

به رسمیت شناختن نقاط عطف، ایده­‌های خلاقانه، و موفقیت­‌های جمع آوری کمک‌­های مالی بسیار مهم است اگر می­‌خواهید جامعه هدف خود را متمرکز کنید و در رسیدن به اهداف بزرگ بعدی الهام بخش باشید. در نظر گرفتن اهداف کوچک‌تر و تدریجی که سریع­‌تر به‌ آن‌ها برسید و بتوانید با افراد موثر در مسیر، این نتیجه را جشن بگیرید ایده خوبی است.
اگر مردم صرفاً هدف حاضر و آماده نهایی را ببینند، احتمالا قبل از شروع هر اقدامی تسلیم شوند. مادامی که به این اهداف کوچک و تدریجی دست می­‌یابید از تمام افرادی که در این مسیر به شما کمک کرده‌اند در قالب پیام و ایمیل یاد کنید. 

کارمندان داخلی، اعضای هیئت مدیره و همکاران نزدیک نیز در این جشن سهیم هستند. آنها به سختی کار می‌­کنند تا این اطمینان حاصل شود که طراحی، راه اندازی و به ثمر رسیدن کمپین جمع آوری کمک بدون هیچ مشکلی به پیش می­‌رود، بنابراین فراموش نکنید که نقش برجسته آن‌ها را مورد تقدیر قرار دهید و از تلاش شان تشکر کنید. این تشکر می­‌تواند به صورت حضوری برای گذراندن لحظاتی خوش و یا ارسال یک یادداشت مهرآمیز باشد. 

اگر به کسب راهنمایی، ایده و استراتژی­، نمونه­‌های مثالی از جهان واقعی و کتابخانه­‌ای جامع نیاز دارید، از همکاری: جلسات مجازی (لینک در سایت اصلی) استفاده کنید؛ جایی که در آن می‌­توانید تمام محتویات ضبط شده از رویداد را تماشا کنید و از تجربه و سخنان کارشناسان مدیریت صنعتی و بازاریابی بهره‌مند شوید تا بهترین شیوه­‌های عملکرد، به کارگیری تکنولوژی روز، قابلیت رهبری در شرایط بحرانی و... را بیاموزید. 

منبع: وب سایت classy.org