اغلی این‌طور به نظر می‌رسد که فعالیت‌های مطبوعاتی، بیشتر حول شرکت‌های بزرگ، افراد مشهور و سیاست‌مداران فعالیت می‌کنند؛ این درصورتی است که انتشارات مذکور ابزاری مطلوب برای اطلاع‌رسانی و رشد مخاطبان خیره نیز به‌حساب می‌آیند. کار مطبوعاتی به‌طور کل، در کنار تسهیل روند تبلیغات و گزارش رویدادها، به عمومی‌تر کردن سازمان خیریه شما پرداخته و کارهای خیر شما را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

اگر در حال تاسیس یک سازمان خیریه هستید، فعالیت‌های مطبوعاتی می‌تواند به توسعه سازمان شما کمک شایان توجهی کند. در اینجا منظور از فعالیت‌های مطبوعاتی، نگارش بیانیه‌های مطبوعاتی با مضمون خیریه و سپس انتقال آن‌ها به ابزار رسانه است. این بیانیه‌ها درحقیقت، داستان‌هایی خبری، کوتاه و واقعی هستند که به‌صورت سوم‌ شخص نوشته می‌شوند. تشویق سردبیران، روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه به نمایش اعمال خیریه در نشریات‌شان، از اهداف اصلی این عمل به شمار می‌رود. 

راهنمای گام به گام نگارش بیانیه مطبوعاتی خیریه

هر اطلاعاتی ارزش خبری ندارد. اگر از موقعیت مناسب انتشار بیانیه مطبوعاتی خود اطمینان ندارید، به موارد زیر توجه کنید. این موارد مثال‌هایی هستند از موقعیت‌هایی که انتشار بیانیه مطبوعاتی برای آن‌ها قابل توجیه و مفید است (اگرچه ممکن است استثناهایی از این قاعده وجود داشته باشد):

  • راه‌اندازی یک برنامه جدید
  • به‌روزرسانی برنامه‌ها یا خدمات موجود
  • افتتاح یک دفتر جدید
  • معرفی شریک یا نیکوکار جدید
  • تغییر نام تجاری سازمان
  • وصول به نقطة عطف جذب سرمایه
  • وقوع یک رویداد بزرگ در مسیر جذب سرمایه
  • دریافت جایزه

فعالیت‌های مطبوعاتی به دلایل مشخصی، اغلب از یک قالب استاندارد پیروی می‌کنند. روزنامه‌نگاران هر روز توسط ده‌ها یا صدها بیانیه مطبوعاتی خیریه بمباران می‌شوند، و اگر یک بیانیه مطبوعاتی خیریه به درستی نوشته یا قالب‌بندی نشده باشد، به‌سادگی آن را رد می‌کنند. بنابراین، چگونه می‌توان یک بیانیه خوب نوشت؟ اینجا یک راهنمای گام به گام برای نگارش یک بیانیه مطبوعاتی خیریه مطلوب ذکر شده است:

مرحله 1: یک آغاز طوفانی داشته باشید

مرحله 2: داستان بگویید

مرحله 3: ساده بنویسید

مرحله 4: عمومی و مناسب بستر اینترنت بنویسید

مرحله 5: به داستان خود، عوامل تعیین‌کننده اضافه کنید

مرحله 6: با خبرنگاران ارتباط بگیرید

مرحله 7: 6 «چ» پرسشی

مرحله 8: مثلث معکوس

1- یک آغاز طوفانی داشته باشید

یک بیانیه مطبوعاتی خیریه خوب باید با یک جمله آغازین قوی شروع شود. خواننده با خواندن اولین جمله، باید به خواندن تشویق شود و موضوع اساسی بیانیه مطبوعاتی را دریابد. فرصت شما برای جلب توجه نیکوکاران بالقوه و رسانه‌ها در همان ابتدای بیانیه است. بهترین راه برای انجام این کار این است که داستان خود را با ارزش‌های انسانی درآمیخته و خوانندگان را در اولین پاراگراف درگیر آن کنید.

روش شما برای انجام این کار، به هدف بیانیه و مخاطبان شما بستگی دارد. با این وجود، جملات آغازین شما باید جذاب و قانع کننده باشد. آن‌ها باید در خوانندگان حس کنجکاوی ایجاد کرده و آن‌ها را به خواندن بیشتر وادار کنند. 

برای اطمینان از حصول این مهم در بیانیه خود، باید آزمون «حالا که چه؟» را بگذرانید: پس از مطالعه بیانیه از خود بپرسید که آیا داستان آن به اندازه کافی برای افراد خارج از سازمان خیریه شما جالب است؟ اگر این‌طور نیست، باید در به‌اشتراک‌گذاشتن آن تجدید نظر کنید.

نکات اضافی برای نوشتن یک متن خوب:

  • چندین بار تیتر خود را بازنویسی کنید، تا به یک عنوان درست برسید.
  • متن خود را زیر 110 کاراکتر نگه دارید تا به‌راحتی توییت شود.
  • مهم‌ترین اطلاعات را در 65 کاراکتر اول (شامل فاصله‌ها) -که طول تقریبی نمایش‌گر گوگل است- قرار دهید.
  • از اظهار نظرات شخصی دوری کنید و کلمات مناسب را به‌کار بگیرید. یک عنوان، یا یک بیانیه مطبوعاتی خیریه، جایی برای کلماتی مانند «شگفت انگیز» نیست. مراقب باشید که حیله‌گر به نظر نرسید!
  • از سرفصل‌های فرعی استفاده کنید.
  • موارد موردعلاقه خبرنگاران را موردتوجه خود قرار دهید.
  • پس از پایان نگارش کل متن، تیتر بیانیه خود را بنویسید.
  • از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی مناسب، موجب قرارگرفتن بیانیه شما در دسته Google News و گاهی نیز نتایج جستجوی وب گوگل می‌شود. با این حال، توجه کنید که تیتر را با کلمات کلیدی پر نکنید.
  • سرفصل‌های خود را آزمایش کنید، به‌خصوص اگر برای مخاطب خاص می‌نویسید.
  • همیشه قبل از ارسال، بیانیه خود را مرور و تصحیح کنید.

ننویسید:

«خیریة x یک جشن برگزار می‌کند.» 

این عبارت خوب نیست؛ اما چرا؟ چرا یک خواننده باید به این بیانیه اهمیت دهد؟ چرا این اطلاعات برای یک خواننده جالب یا به او مرتبط است؟ خارج از سازمان خیریه شما این اطلاعات برای چه کسانی مهم است؟

به‌جای آن بنویسید:

عنوان: «خیریه x جشن سالانه خود را برگزار می کند.»

عنوان فرعی: جمع‌آوری مبلغ یک میلیون تومان برای حمایت از جانبازان بی‌خانمان شهر.

چرا عبارت دوم بهتر است؟ زیرا این عنوان در کنار درخواست برای تأمین کمک‌های مالی، اطلاعاتی نیز درخصوص مورد استفادة آن به‌دست می‌دهد. به بیان دیگر، دلیلی را برای خواننده فراهم می‌کند که روی پیوند کلیک کند و به خواندن ادامه دهد و احساس نکند که نوشته حاضر ارزش ادامه‌دادن ندارد.

2- داستان بگویید

هر بیانیه مطبوعاتی خیریه خوب، در نوع خود، یک داستان است. یک بیانیه مطبوعاتی خیریه -به‌گونه‌ای که به مخاطبان شما مرتبط باشد- می‌تواند درمورد تأثیر محلی یا جهانی شما صحبت کند. می‌توانید درمورد «چرایی» سازمان خیریه خود صحبت کنید -چرا این سازمان چنین کاری را انجام می‌دهد و ماموریت شما از کجا آمده است- اما در پرداختن به این موارد زیاده‌روی نکنید.

خبرنگار را وادار کنید که این‌گونه فکر کند: «این جالب است!» یا «من این را نمی دانستم!». همچنین پیش‌زمینه چگونگی و چرایی تأسیس سازمان خیریه‌تان را در انتهای بیانیه خود بیاورید .

پیشینه داستان درباره سازمان، اطلاعات «دیگ بخار» نامیده می شود. می توانید دستاوردهای سازمان خود را در اینجا قرار دهید، اما آن را زیاد طولانی نکنید؛ در غیر این صورت، خطر این وجود دارد که به نظر برسد در حال نوشتن یک طرح فروش هستید. اطلاعات دیگ بخار چیزی به روزنامه‌نگاران می‌دهد که با آن زمینه را به خوانندگان ارائه دهند.

به‌عنوان مثال، ماموریت فیس بوک که در فوریه 2004 تأسیس شد، ارتقاء توان اشتراک‌گذاری در ابعاد جهانی است. هر کسی می‌تواند در فیس بوک ثبت نام کند و در یک محیط قابل اعتماد با افرادی که می‌شناسد تعامل داشته باشد. فیس بوک یک شرکت خصوصی است و دفتر مرکزی آن در پالو آلتوی کالیفرنیا قرار دارد.

برای مطالعه :

نقش خیرین در مدیریت بحران و افزایش تاب‌آوری جوامع انسانی

3- ساده بنویسید

هنگام نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی خیریه، افتادن در دام توضیح زیاد، راحت است. از این گذشته، وقتی کاری را انجام می دهید که به آن افتخار می کنید و به نظرتان قابل توجه است، صحبت نکردن در مورد آن سخت است.

بیانیه مطبوعاتی خیریه خود را مختصر، ساده و پشتیبان جملات ابتدایی خود نگه دارید.اگر بیانیه مطبوعاتی خیریه شما مختصر و متمرکز باشد، شانس شما برای جلب و حفظ توجه خوانندگان به پیغام مدنظرتان، افزایش می‌یابد.

پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید (حدود 30-35 کلمه). همچنین، سعی کنید کل بیانیه مطبوعاتی خیریه را در یک صفحه نگه دارید. هنگام نوشتن به مخاطبان خود توجه کنید. اگر بیانیه برای عموم مردم در نظر گرفته شده است، ممکن است لازم باشد اصطلاحات فنی یا هر اصطلاح تخصصی مرتبط با حوزه فعالیت خود را تعریف کنید. همچنین زبان متن شما باید حرفه‌ای و مشابه سبک نوشتاری روزنامه نگاران مدنظرتان باشد.

4- عمومی و مناسب بستر اینترنت بنویسید

فعالیت‌های مطبوعاتی ممکن است از ساختارهای بسیار سخت‌گیرانه پیروی کنند، اما این بدان معنا نیست که از حضور در رسانه‌های اجتماعی و اینترنت خودداری می‌کنند.

در این‌جا چند نکته برای عمومی‌تر کردن و اشتراک‌گذاری فعالیت‌های مطبوعاتی خیریه شما در بستر اینترنت آورده شده است:

بیانیه خود را شامل حداقل یک عکس یا یک ویدیو کنید.

طبقه‌بندی‌ رسانه‌های اجتماعی خود را در نظر گرفته و محتوای مدنظر را در طول روز انتشار (با تمرکز ویژه روی توییتر) پست کنید.

اندازه متن و قالب خود را با نمایشگر تلفن همراه سازگار کنید.

فونت را افزایش دهید.

به محتوای مربوطه، لینک اضافه کنید.

با خبرنگاران خاصی تماس بگیرید و پوشش خود را به اشتراک بگذارید.

هنگامی که مقداری پوشش (ازسمت رسانه مشخصی) دارید، تا آن‌جا که ممکن است برای تقویت آن اقدام کنید. 

اگر بیانیه مطبوعاتی خیریه شما در رادیو یا تلویزیون پوشش داده می‌شود، در مورد آن توییت کنید. 

در مورد آن پست بگذارید و آن را به وب‌سایت خود ارجاع دهید. 

مستقیماً برای خبرنگاران مرتبط توییت کنید و از هشتگ استفاده کنید.

یک ایده خوب این است که یک پایگاه داده طبقه‌بندی شده از مخاطبین داشته باشید تا هر بار این فرآیند سریع‌تر و آسان‌تر شود.

5- به داستان خود، عوامل تعیین‌کننده اضافه کنید

چندین کار وجود دارد که می توانید برای اضافه کردن، «چیزی اضافی» به بیانیه مطبوعاتی خیریه خیریه خود انجام دهید. 

نقل قول‌های قدرتمند و مرتبط می‌توانند باعث اثرگذاری یک بیانیه مطبوعاتی خیریه یا شکست آن شوند. بسته به بیانیه مطبوعاتی خیریه، اجازه دهید رهبران، کارکنان، داوطلبان یا ذی‌نفعان، خود در صحنه حضور یابند. نقل‌قول‌ها می‌توانند عنصر انسانی بیانیه مطبوعاتی خیریه باشند و به‌تنهایی «خلاصه» یا منبع اطلاعات باشند.

هنگام نقل‌قول از شخصی در بیانیه مطبوعاتی خیریه خود، مطمئن شوید که عنوان یا موقعیت او را درست ذکر می‌کنید. جملات داخل نقل‌قول باید کوتاه و دقیق باشند.

برای افزودن (مطالب) بیشتر به داستان خود، از توصیفات و مطالعات موردی استفاده کنید. بیانیه مطبوعاتی خیریه خود را با اعدادی پر کنید که از اعلان شما پشتیبانی می‌کنند. اگر مدعی یک روند هستید، برای پشتیبانی از آن به مدرک نیاز دارید. اگر استدلال خود را کمّی کنید؛ بسیار قانع کننده‌تر خواهد شد. عکس‌ها و فیلم‌ها همیشه یک امتیاز هستند!

6- با خبرنگاران ارتباط بگیرید

روزنامه‌نگاران و سردبیران تصمیم می‌گیرند که آیا بیانیه مطبوعاتی خیریه شما را منتشر کنند یا خیر. ایجاد روابط حرفه‌ای خوب با آن‌ها مهم است. همه چیز با قوانین به‌ظاهر اساسی شروع می شود:

-هنگام ارسال بیانیه مطبوعاتی خیریه خود برای چندین گیرنده، آن‌ها را کور نکنید.

-طرح خود را برای مخاطب خود شخصی‌سازی کنید.

-اطمینان حاصل کنید که در اطلاعات بیوگرافی روزنامه‌نگار، نام او را درست وارد کرده‌اید.

-سه بار بررسی کنید که کپی شما بدون اشتباه تایپی و از نظر دستوری بی‌عیب باشد.

-هرگز خبرنگاران را با ایمیل‌های پیگیری روزانه آزار ندهید.

-روی داستان فعلی خود تمرکز کنید و زیاد وارد بحث درمورد آینده نشوید.

-به ارائه حقوق انحصاری برای یک رسانه خاص فکر کنید.

-مراقب زمان باشید (مثلاً روزنامه نگاران برجسته با برنامه‌های کمّی متفاوت کار می کنند).

-برای جلب توجه روزنامه نگار، یک ایمیل ارسال کنید و از عنوان خود به‌عنوان موضوع استفاده کنید. نسخه را به‌جای پیوست کردن آن، در ایمیل قرار دهید. بسیاری از سازمان‌های مطبوعاتی و رسانه‌ای دارای بلوک‌های خودکار در پیوست‌ها هستند.

حسن نیت حرفه‌ای اولیه می‌تواند در ایجاد روابط، کمک زیادی کند. یک راه سرگرم کننده برای کشف کارهایی که نباید در هنگام ارسال به روزنامه نگاران انجام داد این است که به حساب توییتر @DearPR نگاهی بیندازید.

7- 6 «چ» پرسشی

بیانیه مطبوعاتی خیریه شما باید به موارد زیر پاسخ دهد:

چه کسی:

بیانیه مطبوعاتی خیریه درباره چه کسی است؟ بازیگران اصلی چه کسانی هستند؟

چه چیزی:

موضوع بیانیه مطبوعاتی خیریه چیست؟ چرا خوانندگان باید (به موضوع شما) اهمیت دهند؟

چرا:

چرا بیانیه مطبوعاتی خیریه را ارسال می‌کنید؟ چگونه روی خوانندگان شما تأثیر می‌گذارد؟

چه زمانی:

موضوع بیانیه مطبوعاتی خیریه (مثلاً انتشار برنامه یا یک رویداد) چه زمانی برگزار می شود؟

چه مکانی:

سازمان خیریه شما در کجا واقع شده است؟ اگر رویدادی وجود دارد، کجا در حال وقوع است؟

چگونه:

موضوع بیانیه مطبوعاتی خیریه شما چگونه ارزشی دارد؟ چگونه به خوانندگان شما کمک می کند؟

می توانید از این شش سوال بزرگ برای راهنمایی بیانیه مطبوعاتی خیریه خود استفاده کنید. این «ژورنالیسم 101» است و بسیاری از روزنامه نگاران استدلال می کنند که داستان شما کامل نیست مگر این‌که به هر شش سوال پاسخ دهید. حتی اگر مخالف هستید، این مفهوم به ایجاد یک نقشه راه برای یک بیانیه مطبوعاتی خیریه خوب کمک می کند.

این 6 «چ» باید در بیانه مطبوعاتی خیریه واضح و آشکار باشند. حتی ممکن است بخواهید آن‌ها را در بخش «یادداشت هایی برای ویرایشگر» در بیانیه خود بنویسید.

8- مثلث معکوس

پس از پاسخ به سؤالات «6 چ»، تشکیل بدنه یک بیانیه مطبوعاتی خیریه خوب آسان می شود.

برای بهترین نتیجه، از الگوی مثلث/هرم معکوس استفاده کنید.

هرم معکوس یک سبک نوشتاری است که متخصصان روابط عمومی، روزنامه‌نگاران و سایر نویسندگان از آن استفاده می‌کنند تا نشان دهند که چگونه اطلاعات باید برای خواننده، اولویت‌بندی شود. 

تیتر کوتاه و واضح به رسانه‌ها می گوید که داستان در مورد چیست.

بند 1:

کل داستان را در یک یا دو جمله خلاصه می کند.

بند 2:

داستان را در زمینه قرار می دهد - این‌که چرا مهم است.

بند 3:

جزئیات را ارائه می دهد - چه کسی درگیر است، چگونه به وجود آمد و غیره.

بند 4:

شامل یک نقل قول مربوطه برای افزودن اطلاعات، اعتبار و یا نظر است.

بند 5:

نشان می دهد که افراد می توانند جزئیات بیش‌تری را پیدا کنند، درگیر شوند و غیره.

با استفاده از این روش، مدت زمانی که یک روزنامه‌نگار باید برای جست‌وجوی زاویه‌ای ارزشمند خبری صرف کند را به حداقل می‌رسانید زیرا این کار را برای او انجام می‌دهید. به این ترتیب شما نشان می‌دهید که می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید و برای وقت روزنامه نگار ارزش قائل هستید. 

شما می‌خواهید انتشار بیانیه خود را تا حد امکان برای یک روزنامه‌نگار یا سردبیر آسان کنید. بهترین راه برای انجام این کار، به حداقل رساندن زمان ویرایش آن‌ها است، و این همان کاری است که روش مثلث معکوس انجام می‌دهد.

عناصر اساسی یک بیانیه مطبوعاتی خیریه

1- زمانی که بیانیه می‌تواند منتشر شود

این را می توان در بالا یا زیر عنوان و یا در دو طرف صفحه قرار داد.

2- تیتر

عنوان شما باید در مرکز و بالای سربرگ باشد.

3- اطلاعات سازمانی

می تواند بالاتر از عنوان یا زیر آن باشد. معمولاً در سمت چپ ظاهر می شود. شامل:

نام سازمان

نشانی

شماره تلفن

آدرس وب سایت

4- اطلاعات تماس

می تواند بالا یا پایین عنوان سرفصل و یا در سمت راست یا چپ صفحه باشد. برای مشاهده انواع فرمت‌ها، نمونه‌های مختلف را بررسی کنید. شامل:

نام (می‌تواند نام یک شخص یا یک مکان عمومی مانند «اداره امور عمومی» باشد)

آدرس ایمیل شخص یا بخش

شماره تلفن (شامل شماره تلفن دفتر و تلفن همراه)

5- مکان، روز، تاریخ

اولین خط انتشار را شروع کنید.

6- بدنه بیانیه

پاراگراف اول باید شامل تمام اطلاعات مربوطه باشد. باید حاوی چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، چه مکانی، چگونه و چرا باشد. همیشه فرض کنید که پاراگراف اول را همه خوانندگان می خوانند، بنابراین باید در اینجا به آنها اطلاع دهید. 

پاراگراف های بعدی باید از همة آنچه در پاراگراف اول نوشتید پشتیبانی می‌کنند. هر پاراگراف نباید بیش‌تر از 4 تا 5 جمله باشد.

این جایی است که باید هر گونه داده پشتیبانی را پوشش دهید: نقل قول ها، مطالعات موردی، و توصیفات و آمار. 

7- اطلاعات در مورد سازمان خیریه

این اطلاعات دیگ بخار است.

8- ###

این علائم دقیقاً زیر محتوای بیانیه قرار دارند و پایان بیانیه را نشان می دهند.

9- یادداشت برای ویرایشگر

برای جلوگیری از وارد شدن به جزئیات دقیق در متن اصلی بیانیه، «یادداشت به ویرایشگر» اغلب برای خلاصه کردن حقایق اصلی و ارائه هر گونه اطلاعات مرتبط تری از جمله موارد دیگری که می‌توانید ارائه دهید استفاده می شود -مصاحبه‌ها، تصاویر بیش‌تر، آمار و غیره.

مطالعه بیشتر :

راهکارهای جدید خیریه‌ها برای جلب مشارکت بیشتر نیکوکاران

3 نمونه‌های بیانیه مطبوعاتی خیریه

این 3 نمونه بیانیه مطبوعاتی خیریه به شما ایده می‌دهد که چگونه باید یک‌پارچه بنویسید، از چه چیزی اجتناب کنید، چه چیزی را ذکر کنید، و ممکن است تردیدهای باقی مانده شما را در مورد یک بیانیه مطبوعاتی خیریه معمولی برطرف کند.

1- UniteWeStay

UniteWeStay یک سازمان خیریه مستقر در لس آنجلس است که از طریق صحبت کردن در مورد اخبار مهاجرت و حمایت از آن، مردم را آگاه می کند. هنگامی که آن‌ها برای مهاجران غیرقانونی وب سایت خود را راه اندازی کردند، یک بیانیه مطبوعاتی خیریه برای انتشار این خبر منتشر کردند.

این یک بیانیه مطبوعاتی خیریه بر روی آنچه به عموم مردم ارائه می دهد و علت آن‌که در وهله اول ایجاد شده است متمرکز شده است. در پاراگراف آخر، آن‌ها هم‌چنین نشان می‌دهند که چگونه افراد می‌توانند داوطلب شوند، داستان‌های خود را به اشتراک بگذارند و از طریق همان وب‌سایت، کمک‌های مالی انجام دهند. 

اگر شما هم خبری برای به اشتراک گذاشتن دارید، این می تواند یک نمونه عالی برای شما باشد. راه اندازی یک وب سایت جدید، افتتاح یک واحد جدید در پناهگاه شما، جذب سرمایه آینده، گزارش کار، نیاز به بودجه برای یک عملیات نجات فوری یا هر چیزی که به نظر شما شبیه به یک خبر باشد، شامل چنین مواردی می‌شود.

2- البرتسون سیف وی

شرکت های آلبرتسون یکی از بزرگ‌ترین خرده فروشان مواد غذایی و دارو در ایالات متحده است. آنها با مشارکت بنیاد جامعه EI Paso، میزبان جذب سرمایه برای قربانیان تیراندازی EI Paso شدند. این بیانیه مطبوعاتی خیریه برای به اشتراک گذاشتن این خبر بود که مشتریانی که از فروشگاه‌های Albertsons، Safeway یا Vons بازدید می‌کنند، می‌توانند هنگام ثبت نام، کمک مالی کنند. 

این بیانیه مطبوعاتی خیریه مستقیماً از سوی یک سازمان خیریه نیست، اما اگر شما یک فرد یا سازمانی هستید که در کنار یک سازمان خیریه برای ایجاد یک رویداد جذب سرمایه کار می‌کنید، این روشی است که باید کار خود انجام دهید. 

3- دوستان حیوانات بورلی

Friends of Beverly Animals و Chet's Video (فروشگاه ویدیویی) برای میزبانی یک قرعه کشی کمک مالی در Marblehead، MA شریک شدند. این بیانیه به منظور اطلاع رسانی به مردم در مورد این رویداد آینده صادر شد. ظاهراً قرعه کشی انجام شد تا شرکت کنندگان بتوانند از روش پذیرش و پرورش حیوانات در گروه‌های مختلف حیوانات درگیر در این رویداد مطلع شوند.

این یک رویکرد کاملاً ساده و سرراست برای بیانیه مطبوعاتی خیریه ویژه ی جذب سرمایه است. اگر تنها قصد شما این باشد که مردم را از رویدادها و برنامه های آینده خود آگاه کنید، این مورد می تواند واقعاً برای شما مفید باشد. 

در نهایت اینکه...

بحث‌های زیادی در مورد این‌که آیا فعالیت‌های مطبوعاتی هنوز برای سازمان‌های خیریه ارزشمند هستند یا خیر وجود دارد. اگرچه بحث‌های در هر دو طرف وجود دارد، اما اگر این کار به نتیجه برسد، می‌تواند منجر به انتشار یک بیانیه مطبوعاتی خیریه بزرگ برای خیریه شما شود.

علاوه بر این، اگر یک بیانیه مطبوعاتی خیریه به اندازه کافی جذاب باشد، می‌تواند نتایجی چون ایجاد اشتراک اجتماعی؛ ترافیک هدف‌مند و ارگانیک مستقیم به یک وب سایت و ایجاد علاقه به روزنامه‌نگاری در داخل و خارج از کشور را به همراه داشته باشد. این باعث می‌شود که یک بیانیه مطبوعاتی خیریه برای سازمان خیریه شما ارزشمند باشد.

با آشنا شدن با طرح، قالب و سبک یک بیانیه مطبوعاتی خیریه، می‌توانید بیانیه‌های مطبوعاتی منطقی و جالبی بنویسید که به پیش‌برد مأموریت سازمان خیریه شما کمک می‌کند.

منبع: وب سایت donorbox