به گزارش روابط عمومی خیر ایران؛ سومین کارگاه آموزشی دوره خرداد ماه با عنوان «کارآفرینی اجتماعی از نگاه مؤسسات خیریه و سمن‌ها» در روز سه‌شنبه 30 خرداد 1402 از ساعت 16 الی 19 برگزار شد.

دکتر سارا داریان مدرس کارگاه کارآفرینی اجتماعی ضمن تبیین مفاهیم کارآفرینی اجتماعی در سازمان‌های مردم‌نهاد و مؤسسات خیریه به چگونگی پیوند ارزش‌آفرینی اجتماعی و خلق ارزش مشترک پرداخت.

وی در این رویداد بخش‌های اساسی کارآفرینی اجتماعی را تشریح نموده و بیان داشت: کارآفرینی اجتماعی، نوآوری مأموریت محور اجتماعی است. یعنی حل یک معضل اجتماعی که منجر به تغییر شود؛ طوری که هم تأثیر اجتماعی و هم سود اقتصادی ایجاد کند.

سارا داریان علاوه بر آموزش نوآوری اجتماعی اضافه کرد: در نوآوری اجتماعی سازمان‌ها به ویژه خیریه‌ها و مؤسسات مردم نهاد، ارتباطات و شبکه سازی بسیار مهم و ضروری است. قبلاً افراد دنبال سود اقتصادی بودند تا نوآوری، اما امروزه با ارتقای فرهنگ جامعه، به کارآفرینی اجتماعی رو آوردیم .

داریان در ادامه نیز اشاره نمود: در کارآفرینی اجتماعی به ویژه در حوزه خیریه‌ها، انگیزه رهبر بسیار مهم است. یکی از معضل‌های بعضی از مؤسسات خیریه عدم نگرش کارآفرینانه است.

در پایان گفتنی است کارگاه‌های این دوره به صورت حضوری و مجازی (وبینار) برگزار شده و در مجموع بیش از 60  نفر از اعضای سمن‌ها و مؤسسات مختلف و علاقه‌مندان به این حوزه در آن شرکت نمودند.