به گزارش روابط عمومی آکادمی خیر ایران، جلسه دوم کارگاه مهارتی-کاربردی با موضوع «رهـبـری نـوآوری » طی یک جلسه 3 ساعته در روز شنبه دوازدهم اسفندماه با تدریس دکترعلی بابایی (مدرس کارگاه های نوآوری و استراتژی) به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.
بابایی ضمن تبیین مفاهیم رهبری تغییر، گفت: دو اصل اساسی برای ایجاد تغییر سازمانی وجود دارد؛ پیوستگی و تغییر. اگر چه این دو متضاد به نظر میرسند اما در واقعیت میتوانند مکمل یکدیگر باشند. کلید برقراری تعادل بین پیوستگی و تغییر جریان ارتباط فوقالعاده است. رهبری تغییر فقط فنی نیست، اهمیت خلق یک گفتمان جدید جهت بازتعریف زندگی، عملگرایی و گامهای کوچک اولیه، ابتکار و یادگیری حین عمل، اهمیت اقناع و همراهی ذینفعان است.
وی درباره «مدل کاری کارآفرینان» گفت: در شرایط عدم قطعیت تکنولوژیک و بازار، یک بیزینس مدل کارا هرگز قابل پیشبینی نیست. بحث ما از دیدگاه یک کارآفرین است که به تازگی شروع به ارزیابی فرصتها و جمع آوری منابع کرده است. وقتی که این کارآفرین، مدل خود را اعتبارسنجی کند، باید تصمیمهایی در مورد سرعت رشد کسب و کار خود بگیرد. کارآفرینان زمان تصمیمگیری درباره طراحی مدل کسب و کار اولیه خود باید آنها را به خاطر داشته باشند. با این حال، از آنجایی که اکثر مدلها به روشهایی غیرقابل پیشبینی تغییر شکل میدهند، منطقی نیست که کارآفرینها از همان ابتدا به فکر گزینههای رشد کسب و کار خود باشند.
به همین ترتیب، در مراحل اولیه یک کسب و کار خطرپذیر، ساختار سازمانی معمولاً نوسان دارد و فرآیندها بدون برنامهریزی قبلی هستند. به همین دلیل، در اینجا به تصمیمهای مربوط به طراحی سازمانی نمیپردازیم. چنین تصمیماتی که برای موفقیت یک استارتاپ در مراحل رشد حیاتی هستند.
بابایی در آخر اضافه کرد: محمد یونس کارآفرین و بانکدار بنگلادشی با تاسیس بانک گرامین و پیشبرد مفاهیم وامهای و قرضهای کوچک، باعث شد تا فقرایی که از بانکهای دولتی و خصوصی برای دریافت وام جواب منفی شنیدند به نزولدهنگان محلی مراجعه نکنند. ایشان تعریف جدیدی از قواعد بانکداری را تعریف کردند که به نفع افراد ضعیف جامعه بود.
گفتنی است جلسه دوم کارگاه «رهبری نوآوری» آخرین کارگاه برگزاری شده در سال 1402 است .
عموم علاقمندان برای بهرهمندی از خدمات آکادمی خیر ایران میتوانند به وبگاه ac.kheir.ir مراجعه کرده و یا از طریق شماره 09912069037 با کارشناسان ما در ارتباط باشند .
دیدگاه خود را بنویسید