به گزارش روابط عمومی آکادمی خیر ایران، کارگاه مهارتی-کاربردی با موضوع «کمپینهای جمعسپاری» طی یک جلسه 3 ساعته در روز شنبه سیام دیماه با تدریس دکتر رضا درمان (مؤلف، مدرس و مدیرعامل مؤسسه ابتکار و توسعه نوید) به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.
دکتر درمان ضمن تعریف «جمعسپاری»، درباره چرایی اجرای این نوع کمپینها گفت: امروزه با گسترش ارتباطات در فضای مجازی و آگاهی بیشتر مردم، میتوان از این فضاها برای مؤسسات در حوزه انتفاعی استفاده کرد که به اهداف خیریهها کمک قابل ملاحظهای میکند.
وی درباره مراحل «اجرای کمپین» گفت: هر کمپین شامل سه مرحله میباشد: پیش از کمپین، حین اجرای کمپین و بعد از پایان کمپین. در ابتدا باید تیم طراحی که شامل تخصصها و واحدهای سازمانی موردنیاز است، تشکیل شود. پس از آن موضوع و اهداف کمپین مشخص کنیم و تقویم دقیق کمپین نوشته شود.
موضوع حائز اهمیت در کمپینهای جمعسپاری «ارتقای ارتباطات» میباشد، که میتوان به تشخیص گروههای درست مخاطب، بانکهای اطلاعاتی بهروز، روشهای ارتباطی متنوع با خیرین و تشخیص کانالهای ارتباطی درست و ... اشاره کرد.
درمان در ادامه اضافه کرد: برای بهتر دیده شدن کمپین میتوان از مطبوعات، سلبریتیها، گیمیفیکیشن و .... کمک گرفت. در اجرای کمپین شیوه داستانگویی خیلی مهم است، بهتر است تیم تولید محتوا قوی داشته باشیم که مؤسسه و اهداف پروژه را به خوبی بشناسد. تهیه و تدوین یک داستان خوب، مهمترین عامل موفقیت در تمام فعالیتهای درآمدزا در سازمانهای مردم نهاد و خیریهها میباشد.
وی درباره «پس از اتمام کمپین» گفت: وقتی کمپین به پایان رسید حتما از تمامی افراد تشکر کنید که میتواند درقالب جشن، پیامک، ارسال کارت و ... باشد، سپس گزارشی تهیه کنید که شامل روند دقیق کمپین اعم از اعداد، عکس، نمودار و جدول باشد.
عموم علاقمندان برای بهرهمندی از خدمات آکادمی خیر ایران میتوانند به وبگاه ac.kheir.ir مراجعه کرده و یا از طریق شماره 09912069037 با کارشناسان ما در ارتباط باشند .
دیدگاه خود را بنویسید