به گزارش روابط‌ عمومی آکادمی خیر ایران، کارگاه مهارتی-کاربردی با موضوع «ژورنالیسم برای مؤسسات خیریه و سمن‌ها» طی یک جلسه 3 ساعته در روز شنبه بیست و یکم بهمن‌ماه با تدریس مجتبی اصغری (سردبیر پایگاه خبری تحلیلی خیر ایران) به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

اصغری ضمن تعریف «ژورنالیسم»، درباره واقعیت‌های اجتماعی برای خیریه‌ها گفت: خیریه‌ها و سمن‌ها هر روز با واقعیات اجتماعی مواجه هستند و هر روز با فعالیت‌های اجتماعی کوچک و بزرگی درگیر هستند و لازم است که روایت‌هایی هنرمندانه از این واقعیت‌ها به مردم عرضه شود و آن فیلتری که می‌تواند باعث شود واقعیات سفت و سخت و پیچیده و واقعیات غیر جذاب برای مردم به مطالبی جذاب وخواندنی تبدیل شود، هنر و ادبیات است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که بتوانیم این ادبیات و دایره واژگان و بینش و نگرش را برای خیریه‌ها و سمن‌ها

ایجاد کنیم تا به چند هدف برسیم:

اول این‌که امروز بسیاری از مخاطبان و همراهان خیریه‌ها یعنی کسانی که به آن خیریه کمک می کنند و همراه و همگام با یک خیریه هستند از گزارش‌ها و خبرها و تولید محتوایی که آن خیریه انجام می‌دهد اقناع نمی‌شوند و راضی نیستند و اگر مواجهه فیزیکی آن‌ها و اعتبار آن موسسه نباشد از مجرای فعالیت رسانه ای بسیاری از افراد اقناع نمی‌شوند. پس بخشی از فایدۀ ژورنالیسم برای خیریه و سمن، ایجاد شفافیت و قوت قلب و ثبات قدم برای همراهان و حامیان یک خیریه است.

هدف دوم؛ بسیاری از مردمی که همراه و همگام با خیری هها و کار خیر نیستند از مجرای فعالیتی که خیری هها در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایشان انجام می‌دهند هیچ علاقه‌مندی به کار خیر پیدا نمی‌کنند و جذب نمی‌شوند.

اصغری درباره «انتشار اخبار» گفت: اولین سطح، سطح خود موسسات خیریه ها و سمن ها هستند یعنی سایت‌ها و وبلاگ‌ها و صفحات و بسترهایی که این مؤسسات برای تولید محتوا دارند . سطح دومی که باید به آن اشاره شود رسانه‌های ملی و محلی خیر در کشور هستند. سطح سومی که ما می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم رسانه‌های عمومی و خبرگزاری‌های مختلف هستند که درعرصه‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در حال فعالیت هستند.

عموم علاقمندان برای بهره‌مندی  از خدمات آکادمی خیر ایران می‌توانند به وبگاه ac.kheir.ir مراجعه کرده و  یا از طریق شماره 09912069037 با کارشناسان ما در ارتباط باشند .