در این مقاله صرفاً قصد دارم تجربه خود در استفاده از استراتژی‌های موثر برای سرمایه گذاری­ را بنویسم. برای من مهم‌ترین عنصر موفقیت در این کار، پای‌بندی به اصول و اعتقاداتی هستند که زیر بنای کار را تشکیل می‌­دهند.

5 عامل موفقیت خیریه‌ها در جذب منابع مالی

در ادامه پنج مورد از ملزومات حیاتی برای موفقیت در سرمایه گذاری ذکر می­‌شوند:

1. نظارت و پیگیری اهدا کنندگان برجسته

هر گونه ارتباط، تعامل و نقطه اشتراکی که افراد مختلف با خیریه شما داشته‌­اند نیاز به رسیدگی و احیا دارد تا حفظ شود و کیفیت آن بهبود پیدا کند. 

برای مطالعه :

بازتاب عمل خیر و نیکوکاری در داستان‌های کهن فارسی

2. داستان سرایی مجذوب کننده

احساسات اهداکنندگان باید با مسئله مورد نظر شما درگیر شود تا آن‌­ها خود را عاملی تاثیرگذار در این چرخه بدانند و درصدد ارائه راه حل برای مشکل شما برآیند. داستان سرایی الهام بخش است، انگیزه ایجاد می­‌کند و افراد را به همدلی و مشارکت ترغیب می‌­کند. 

3. به تاریخچه‌­تان توجه کنید

به یاد داشته باشید که ارزشمند‌ترین عنصر بقای مجموعه شما تاریخچه و میراث آن است. با این حال، چون اغلب تمایل داریم زودتر به نتیجه برسیم، فعالیت­‌های کوتاه مدت را بیش‌تر از دستاوردهای بلند مدت مجموعه مد نظر قرار می‌­دهیم و گاهاً پیشینه را نادیده می­‌گیریم. هر یک از اعضاء کارمندان، سرپرستان و داوطلبان باید با تاریخچه مجموعه شما آشنا و قدردان آن باشند.

4. ایجاد هم‌بستگی

اهدا کنندگان، خودشان را در شمار دسته بندی‌های شما از جمله: خیرین ایمیلی یا خیرین چهره به چهره و سهام دار به شمار نمی­‌آورند، از این رو باید حواس‌تان باشد تا نام و پیشینه آن‌ها را به این دسته بندی­‌ها تقلیل ندهید.
هم‌چنین شما می­‌توانید از طریق آشنایی با دانش مردم شناسی و شخصی سازی ارتباطات خود، به مزایای شایان توجهی دست یابید؛ مثلا آشنایی و شناخت شخصیت و علایق اهدا کنندگان به منظور دعوت از آن­‌ها برای مشارکت و هم‌یاری در چیزهایی که بیش‌تر توجه­‌شان را جلب می­‌کند. هم‌چنین، پیاده‌سازی این پروژه برای دیگر صفحات مجازی کمپین­ بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید :

معناشناسی «بر» در قرآن و ارتباط آن با خیر و نیکوکاری

 5. داوطلبان

داوطلبان عنصر حیاتی بسیاری از موسسات خیریه هستند و نحوه برخورد و رسیدگی شما نسبت به آن‌­ها بسیار مهم و تعیین کننده است. کاری کنید تا نقش مهم خودشان را احساس کنند و قدرت تاثیر و حیاتی بودن حضور آن­‌ها در بقای مجموعه را بدانند.

این‌­ها پنج فاکتور کلیدی من بوده­‌اند، شما چه چیزهایی را در لیست خود می‌­نویسید؟

منبع: وبسایت fundraisingdetective