به کمک 5 روش، حمایت از امور خیریه، میتواند برای کسب و کار شما مفید واقع شود. حمایت از موسسات خیریه و سازمانهای جمعآوری کمکهای مالی نه تنها میتواند برای دریافتکنندگان کمکهای مالی شما مفید باشد، بلکه میتواند به کسبوکار آنلاین شما نیز کمک کند.
واقعیت این است که با اجرای یک برنامه جمعآوری کمک مالی در مدل تجاری خود، میتواند در کنار پاداش کسر مالیات شاهد افزایش درآمد، جذب مشتری و اجتماع مشتریان ثابت باشید. طبق تحقیقات انجام شده توسط Cone Cause Evolution Study:
- 85% از مصرفکنندگان نسبت به یک محصول یا شرکتی که حامی امور خیریه مورد علاقه آنها هستند دید مثبتتری دارند.
- 83% درصد از مردم آمریکا خواهان این هستند که بیشتر محصولات و خدماتی که مورد استفاده آنهاست از موسسات خیریه حمایت کنند.
- 80% از مردم آمریکا احتمال دارد که در موقع خرید مارکهای مورد استفاده خود را (برابر در کیفیت و قیمت) با مارکی عوض کنند که از یک موسسه خیریه پشتیبانی میکند.
این مقاله برای صاحبان مشاغلی طراحی شده است که در مورد علت حمایت از یک موسسه خیریه و اختصاص درصدی از فروش خودشان به آنها شک دارند. در این مقاله شما همچنین با 15 روش اثبات شده برای حمایت از امور خیریه آشنا خواهید شد و به لیستی از بهترین افزونهها برای معرفی کمکهای مالی در محبوبترین نرمافرارهای تجارت الکترونیک دسترسی پیدا خواهید کرد.
چرا شرکتها باید از موسسات خیریه حمایت کنند؟ مزایای امور خیریه چیست؟
از طریق پنج راه اساسی زیر تجارت الکترونیک شما میتواند با کمک به اهداف خیریه از مزایای آن بهرهمند شود.
1. کمکهای مالی باعث افزایش فروش میشود
براساس مطالعه اخیر در مقالهای مربوط به مصرفکنندهها، آگاهی یک شرکت از مسائل اجتماعی باعث میشود مصرفکنندگان باور کنند که محصولات کیفیت بهتری دارند. بنابراین، انجام یک کار خوب در اجتماع در واقع میتواند به کسبوکار رونق دهد.
Alexander Chernev وSean Blair (دانشکده مدیریت Kellogg دانشگاه Northwestern) میگوید:
"مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) میتواند مشتریان را به این باور برساند که محصولات شرکتهایی که در فعالیتهای اجتماعی شرکت میکنند، عملکرد بهتری دارند. افراد این را به برداشت مثبتی که از کارهای خیرخواهانه دارند نسبت میدهند که در آن نگرش مثبت نسبت به یک شرکت به باورهای مثبت در مورد محصولات شرکت نیز تبدیل میشود."
شرکتهایی مانند Amazon و eBay از شیوه جمعآوری کمکهای مالی در حین پرداخت صورتحساب استفاده میکنند تا باعث کاهش رها شدن سبد خرید توسط خریدار و افزایش فروش شوند. وقتی پای کمکهای مالی به میان میآید خریداران 26% بیشتر هزینه میکنند و فروشندهها شاهد رشد 29درصدی در معاملاتشان هستند.
2. فعالیتهای خیریه مشتریها را وفادارتر میکند
هنگام حمایت از موسسات خیریه، چه در سطح ملی یا جهانی، میتوانید وفاداری مشتریان را افزایش دهید.
"قضیه بحثبرانگیزی که وجود دارد اینست که آیا اگر یک شرکت تجاری یا یک فروشنده قصد اهدای درصدی از سود خود به یک موسسه خیریه را داشته باشد، به شما این انگیزه را میدهد که از آنها خرید کنید؟" هنگامی که این سوال از مصرفکنندهها پرسیده شد بسیاری از آنها به این سوال پاسخ مثبت دادند. مطالعات Cone Communication and Echo Research ثابت میکند که:
- تقریباً 47٪ از مصرفکنندگان در سراسر جهان گزارش میدهند که به شرکتی که از یک موضوع اجتماعی یا زیست محیطی مد نظر آنها حمایت می کند وفادارتر هستند.
- 53% از مصرف کنندگان اذعان میکنند که احتمالاً محصولات یا خدمات چنین شرکتی را به دیگران توصیه کنند.
برای مطالعه
مهم است که توجه داشته باشید که تلاشهای شما در جهت امور خیریه باید با مخاطبان شما هماهنگ باشد. با حمایت از موضوعاتی که مشتریان شما به آنها اهمیت میدهند، میتوانید اعتماد، توجه و احترام آنها را به دست آورید.
برای مثال:
اگر مشتریان شما طرفدار محیط زیست هستند از هر فروش عمده خود به سازمان صلح سبز کمک مالی کنید. از موضوعاتی حمایت کنید که آن موضوع برای اقشاری که با آنها داد و ستد میکنید نیز مهم باشد. این یک راه مطمئن برای افزایش وفاداری مشتریان است.
3. کمکهای مالی به ایجاد جامعهای وفادار به محصولات شما و ایجاد انگیزه در تیمتان کمک میکند
کمک مالی چهره نماد تجاری شرکت را بهتر میکند و کمک میکند تا مردم با محصولات یا خدمات شما بیشتر آگاه شده و تصویر خوبی از شما در جامعه ایجاد شود.
کمک مالی به یک موضوع خاص یک راه عالی برای ایجاد یک ارتباطات عاطفی با مشتریان است. 66% از مصرفکنندگان ترجیح میدهند شرکتی که از یک موسسه خیریه حمایت میکند را در عوض شرکتی که حمایت نمیکند، انتخاب کنند.
بنابراین کمکهای مالی چهره و ارزش نماد تجاری شرکت را افزایش داده و به متمایز کردن شرکت شما از سایرین در حوزه کاری شما کمک میکند.
آیا با کاهش تولید و بهرهوری در شرکت خود مواجه هستید؟
مطالعات مختلف نشان میدهد که وقتی کارکنان حس مثبتی نسبت به شرکت داشته باشند، بهرهوری، انگیزه و تعهد بیشتری نسبت به اهداف کلی شرکت دارند. اعداد و ارقام به خوبی بیانگر این قضیه هستند: 90% کارکنانی که شرکتهای آنها از موسسات خیریه حمایت میکنند به کارفرمایان خود افتخار میکنند.
4. کمک به موسسات خیریه باعث افزایش اعتبار نماد تجاری شرکت شما میشود
کمک مالی یک راه عالی برای نشان دادن نام خود در جامعه و بهتر دیده شدن نماد تجاری شما میباشد. در ارتباط بودن شرکتها با فعالیتهای بشردوستانه دیدگاه مثبت مردم نسبت به نماد تجاری را تقویت کرده و شهرت آن را در جامعه افزایش میدهد. دلیل این امر به خاطر این است که:
- حمایت از موسسات خیریه قابل اعتمادترین فعالیتی است که باعث تفاوت زیادی در نحوه نگرش مردم نسبت به کسب و کار شما میشود.
- مصرفکنندگان برندهای مسئولیتپذیر را قابل اعتماد و اخلاقی میدانند و مایلاند شرکتهایی که به آنها اعتماد دارند را حمایت مالی کنند.
- کمک مالی به تعریف هویت یک شرکت کمک کرده و آن را از رقبا متمایز میکند.
هنگامی که یک شرکت تجاری به یک هدف ارزشمند کمک میکند، چهره آن در چشم مصرفکنندگان، شرکا و جامعه محبوبتر میشود. حمایت از موسسات خیریه نشاندهنده تعهد، مشارکت و نگرانی یک نماد تجاری در مورد یک موضوع خاص است.
5. کمکهای مالی معاف از مالیات هستند
وقتی به موسسات جمعآوری کمکهای مالی یا دیگر موسسات خیریه کمک میکنید، مبلغی که اهدا میکنید از مالیات کسر میشود. به عبارت دیگر میتوانید کسر مالیات دریافت کنید.چنین هزینههایی میتوانند صورتحساب مالیاتی شما را پایین آورده و درآمد مشمول مالیات را کاهش دهند.
با این حال، برای اینکه کمکهای شما شامل معافیت مالیاتی شود باید چندین مرحله را دنبال کنید:
- به یک سازمان واجد شرایط کمک کنید،
- کمکی که میکنید به صورت نقد یا بخشی از داراییهای غیر نقدی شما باشد،
- به منظور اثبات ادعای خود در مورد هزینههای صورت گرفته برای امور خیریه باید مواردی که شامل کسر مالیاتی میشوند را جز به جز در اظهار نامه خود منعکس کنید،
- تراکنشهای بانکی یا هر سند دیگری از سازمان که حاوی نام سازمان، تاریخ و میزان کمک باشد را نزد خود نگه دارید.
!! لازم به ذکر است که نه تنها پولی که اهدا میکنید از مالیات معاف میشود بلکه هزینههای انتقال پول یا تفییر مالکیت، هزینههای پارکینگ و مبالغی که برای سفرهای مربوط به کمکهای مالی خرج میکنید نیز میتوانند صورتحساب مالیاتی شما را کاهش دهد.
1+5. کمک هدیه (Gift Aid) برای مالیات دهندگان بریتانیایی
مشوق مالیاتی کمک هدیه (Gift Aid) که از سال 1990 با مالیاتدهندگان بریتانیایی همراه بوده است، میتواند یکی دیگر از جنبه های مثبت حمایت از امور خیریه باشد.
بهوسیله این کمک هدیه میشود با یک تیر سه نشان را هدف گرفت، به عبارت دیگر وقتی خریدار (یا مالیاتدهندگان با نرخ بالا) به موسسه خیریه کمک میکند:
- اول یک امکان برای شرکت تجاری و مشتری برای انجام کار خیر بهوجود میآید،
- دوم یک فرصت برای موسسات خیریه برای مطالبه 25% اضافی از کمکهای مالی بوجود میآید،
- سوم امکان دریافت معافیت مالیاتی برای شرکتها فراهم میشود.
بنابراین، هنگام اهدا برای استفاده از مزایای Gift Aid، موسسات خیریه میتوانند به ازای هر 1 پوند کمک مشتری، 25 درصد کمک اضافی را مطالبه کنند.
برای مثال اگر مشتریان شما 200 پوند اهدا کنند، موسسات خیریه میتوانند درخواست کمک هدیه کرده و کمک مالی را به 250 پوند برسانند. برای 40٪ مالیاتدهندگان نیز این امکان وجود دارد که شخصاً 50 پوند مطالبه کنند (که میشود 20 درصد از 250 پوند).
برای واجد شرایط بودن برای کمک هدیه:
- شما باید قوانین خاصی را رعایت کنید.
- کمکهای مالی شما نباید بیشتر از چهار برابر مبلغ مالیات پرداخت شده در آن سال مالیاتی باشد.
علاوه بر این، برخلاف نرمافزار Magento 2، ممکن است اجرای عملکرد کمک هدیه در برخی از نرمافزارهای تجارت الکترونیک چالشبرانگیز باشد.
به دنبال درخواستهای متعدد مشتریان مبتنی بر Magento 2 ما از بریتانیا، ویژگی کمک هدیه (Gift Aid) را به افزونه Donations Suite Ultimate اضافه کردیم که مطمئناً به صاحبان مشاغلی که فروشگاههای خود را در Magento 2 راهاندازی میکنند و همچنین مشتریان آنها کمک میکند تا در قبال حمایتی که از موسسات خیریه میکنند بهترین استفاده را ببرید.
10 راه برای حمایت از امور خیریه
بسیاری از کاربران آنلاین بر این باورند که ایده خوبی است که قبل از خرید، یک کسبوکار یا یک موسسه خیریه را جستجو کنید.
همانطور که میدانیم، اهدای درصدی از سود به امور خیریه صرفا" یک کار خیر نیست. راههای مختلفی برای حمایت از اهداف اجتماعی وجود دارد. اجازه دهید برخی از آنها را مرور کنیم:
1. اهدای بخشی از درآمد به موسسات خیریه
آن درصدی از فروش را برای اهدا در نظر بگیرید که به راحتی بتوانید از آن چشمپوشی کنید.
2. دعوت از خریداران برای افزودن کمکهای مالی به صورتحسابشان هنگام خرید
در سایت خود قابلیتهایی چه به عنوان یک منوی کشویی یا یک انتخاب از پیش تنظیم شده در نظر بگیرید که به خریداران شما اجازه دهد تا موقع پرداخت صورت حساب کمک مالی نیز انجام دهند.
3. برگزاری مراسم جمعآوری کمکهای مالی
این گزینه برای مشاغلی که در جوامع خود فعال هستند مناسب است. از سوی دیگر، در صورتی که به هر دو صورت آنلاین و آفلاین کار می کنید، مراسمی اختصاصی در نزدیکی کسب و کارهای سنتی خود برگزار کنید.
4. زمان و مهارتهای خود را اهدا کنید
برای استارتآپها و کسبوکارهای کوچک، همزمان با تلاش برای افزایش مشتریان، اهدای بخشی از درآمد به امور خیریه میتواند سخت باشد. زمان و مهارت نیز ارزش بالایی دارند. برای منافع عمومی برخی از خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهید.
5. ترویج مراسم خیریه خاص
سازمانهای جمعآوری کمکهای مالی برای توزیع دادهها در مورد رویدادهای خیریه خود به کمک نیاز دارند. شما میتوانید با تهیه مقاله برای وبلاگ خود، قراردادن هدف موسسه خیریه در خبرنامه، افزودن یک بنر به سربرگ صفحه اصلی سایت، یا انتشار یک پست حاوی کلمات حمایتی در رسانههای اجتماعی به آن سازمان کمک کنید.
6. فروش برای امور خیریه
یک گروه خاص از کالاهای مختلف را در نظر بگیرید تا درآمد حاصل از فروش آنها را به یک موسسه خیریه مشخص منتقل کنید.
7. حمایت مالی
در اینجا میتوانید هزینهها را پوشش داده یا منابعی را برای فعالیتهای خاص یک موسسه خیریه یا یک شخص که مورد حمایت موسسه خیریه است تهیه کنید.
8. ارائه مجموعهای از محصولات به صورت رایگان
برخلاف فروش برای امور خیریه، شما انتخاب میکنید که خودتان به طور کامل درآمد حاصل از فروش کالاهای خاص را جبران کنید.
9. اهدای اقلام فروخته نشده
همه چیز از مد میافتد. به عنوان یک گزینه، شما میتوانید به جای نگه داشتن اجناس قدیمی، آنها را به افراد نیازمند اهدا کنید.
10. گزینه 1+1
وقتی صحبت از اهدا به میان میآید، به این فکر کنید که به ازای هر محصول فروخته شده، یک محصول را هدیه دهید. همچنین میتواند یک محصول برای X تعداد محصول فروخته شده باشد و الی آخر.
چگونه از موسسات خیریه در تجارت الکترونیک خود حمایت کنید؟
صرف نظر از اینکه از چه نرمافزار تجارت الکترونیک استفاده میشود، کمک مالی یک راه عالی برای یک کسبوکار است تا هم به جامعه کمک کرده و هم از آن سود ببرد.
اگر میخواهید از موسسات خیریه یا سایر سازمانهای جمعآوری کمکهای مالی حمایت کنید و به مشتریان هم اجازه دهید تا از طریق فروشگاه شما کمک مالی کنند، میتوانید یک برنامه اهدایی را در نرمافزار تجارت الکترونیک خود پیادهسازی کنید. در اینجا محبوبترین افزونهها برای نرمافزارهای مختلف تجارت الکترونیک آورده شده است:
1. نرمافزار تجارت الکترونیک Magento: افزونه Donations Ultimate
Mageworx با بیش از 10 سال تجربه در توسعه Magento، به طور مداوم روی توسعه بهترین افزونههای Magento 2 برای ارائه کمک های مالی کار می کند.
2. نرمافزار تجارت الکترونیک Shopify: افزونه Checkout Donations
Shopify برنامههای مختلفی را برای ارائه کمکهای مالی فراهم میکند. همانطور که بازیگران جدید در حوزه صنعت ظاهر میشوند، انبوه برنامهها نیز اضافه میشود. توصیههای تیم Shopify یا توسعهدهندگان آن معمولا" روشی آزموده شده برای کشف راهحلی است که بهترین نیازهای شما را برآورده کند.
3. افزونه WooCommerce: افزونه Donation Plugin
با بیش از 2000 فروش، این محصول افزونهای با قیمت مناسب برای مشاغلی است که در افزونه WooCommerce دارای سایت هستند. عملکرد این برنامه به مشتریان با انگیزه اجازه میدهد تا مشخص کنند که چه مبلغی را می خواهند اهدا کنند.
4. نرمافزار آنلاین مدیریت فروشگاه OpenCart: ماژول Donations Module
با استفاده از این افزونه، میتوانید تنها با چند کلیک ماوس کادر Donate (اهدا) را به همراه گزینه GiftAid (کمک هدیه) در صفحه پرداخت اضافه کنید.
جمعبندی نهایی
امروزه مصرفکنندگان انتظارات بیشتری از شرکتها دارند. آنها خواهان این هستند که نمادهای تجاری بر جامعه تأثیر واقعیتری داشته باشند.
مشارکت در امور خیریه با حمایت از موسسات خیریه یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که میتوانید از آن برای به دست آوردن وفاداری مشتری، افزایش آگاهی از نماد تجاری و افزایش شهرت در یک جامعه استفاده کنید.
آیا کمک به موسسات خیریه باعث افزایش فروش میشود؟ بله، این کار را میکند. انجام کارهای خوب باعث ورشکستگی این غولهای تجارت الکترونیک نخواهد شد، بلکه مزایای حمایت از موسسات خیریه تأثیرات مفیدی بر تجارت شما خواهد داشت. و بالاتر از همه اینها، چنین فعالیتهایی حس خوبی به فرد میدهد.
سوالات متداول : حمایت از موسسات خیریه
1. چرا امور خیریه مهم است؟ یک موسسه خیریه چه کاری انجام میدهد؟
هدف و مزیت اصلی موسسات خیریه رساندن منافع عمومی به سراسر جهان و کمک به افراد نیازمند در مواقع لزوم است، مخصوصا" کسانی که از گرسنگی، بیماریها، بلایای طبیعی، فقر، عدم دسترسی به کمکهای پزشکی، غذا، آب، و سرپناه رنج میبرند.
اهدای درصدی از سود به امور خیریه به افراد نیازمند در مواجهه با شرایط پیچیده و بهبود کیفیت زندگی آنها کمک میکند.
2. چگونه میتوان از موسسات خیریه حمایت کرد؟
راههای مختلفی برای جمعآوری کمکهای مالی برای موسسات خیریه وجود دارد. در سطح تجاری، عمدهترین آنها به شرح زیر است:
- اختصاص درصدی از فروش به امور خیریه،
- انجمنهای داوطلب را برای امور خیریه سازماندهی کرده و زمانی را به این کار اختصاص دهید،
- از مهارتهای خود برای امور خیریه استفاده کنید،
- خدمات خود را به صورت رایگان ارائه دهید،
- اجناس و کالاهای مارکدار خود را اهدا کنید،
- رویهی موفقیت آمیز کمکهای مالی را ترویج دهید،
- بحث در مورد اهمیت حمایت از افراد نیازمند را ترویج دهید،
- عملکردهای مربوطه را در سایت خود ادغام کنید تا به مصرفکنندگان اجازه دهید که خودشان یک موضوع خاص برای جمعآوری کمکهای مالی ایجاد کنند،
- در کنار خرید کالای اصلی توسط مشتری آنها را تشویق به خرید لوارم جانبی نیز بکنید یا پیشنهاد خرید یک هدیه را به آنها بدهید و سود حاصل از فروش آنها را به امور خیریه اهدا کنید.
بیشتر بخوانید :
3. بهترین موسسات خیریه برای حمایت کدام هستند؟
وقتی به این فکر میکنید که به کدام موسسه خیریه باید کمک کنم، اول اطلاعات خود از مشتریانتان را بروز کرده و مشتریها را براساس علایقشان گروهبندی کنید تا ببینید خریداران شما به چه چیزهایی علاقه دارند.
چنین تحقیقی به شما کمک میکند تا با مخاطبان خود در ارتباط بوده و مطمئن شوید که فعالیتهای شما به طور کامل با خریدار هدف منطبق است. برترین موسسات خیریه برای کمک به آنها به شرح زیر است:
- Red Cross (صلیب سرخ)،
- American Humane(سازمان حمایت از حیوانات آمریکا)،
- Cancer Research Institute (موسسه تحقیقات سرطان)،
- GoFundMe Causes(GoFundMe موسسه جمعوری کمکهای مالی آوری کمکهای مالی)،
- Scholarship America (موسسه بورس تحصیلی آمریکا)،
- Leukemia & Lymphoma Society (سازمان مبارزه با سرطان خون)،
- Children’s Health Fund (صندوق سلامت کودکان)،
- Food and Water Watch (سازمان دیدبان آب و غذا)،
- Partnership to End Addiction (سازمان مبارزه با اعتیاد)،
- Amazon Conservation Team (سازمان حمایت از جنگل آمازون)،
4. کدام شرکتها حامی موسسات خیریه هستند؟
در حالیکه یک کسبوکار با هر اندازهای میتواند بخشی از درآمد خود را به امور خیریه اختصاص دهد، اما معمولاً این تشکیلات اقتصادی و شرکتهای بزرگ هستند که کمپینهای خیریه بزرگی را به راه انداخته و سر و صدایی در جهان ایجاد میکنند.
با این حال، هر شرکتی میتواند باعث ایجاد تغییر شود. به عنوان مثال شرکت قهوهسازی Blk & Bold، که امروز استانداردهای لازم برای تبدیل شدن به یک B-corporation را کسب کرده است (شرکتی با بالاترین استانداردها برای عملکردهای اجتماعی و زیست محیطی)، به خاطر اهدای 5 درصد از سود خود در حمایت از جوانانی که در محیطهای خطرناک زندگی میکنند و تمرکز بر بهبود زندگی کودکان در آمریکا مشهور شده است.
5. کدام شرکتها بیشترین کمکهای مالی را به موسسات خیریه میکنند؟
اگر کنجکاو هستید که بدانید برترین شرکتهایی که به امور خیریه کمک میکنند کدام هستند، لیست 7 شرکت برتر به شرح زیر است:
- Google،
- Wells Fargo & Company (شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و بانکی)،
- Goldman Sachs Group (شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و بانکی)،
- Gilead Sciences (شرکت داروسازی)،
- JP Morgan Chase & Company (شرکت ارائه دهنده خدمات مالی و بانکی)،
- Johnson & Johnson (شرکت داروسازی)،
- Pfizer(شرکت داروسازی)،
اگر به دنبال لیست شرکتهایی هستید که به موسسات جمعآوری کمکهای مالی کمک میکنند باید بدانید که این لیست سالانه تغییر میکند، اما شرکتهای ذکر شده در بالا فعالترین آنها هستند و درصدی از سود خود را به امور خیریه اختصاص میدهند.
منبع : وبسایت mageworx
دیدگاه خود را بنویسید