ارسال ایمیل بدون شک بخش مهمی از پویشهای چندکاناله است که به سازمان خیریه کمک میکند تا پیام خود را به خیّران منتقل کرده و کمکهای مالی آنها را جذب کند.
5 نکته جذاب برای نوشتن ایمیل
چند نکته وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید جذابیت ایمیل خود را نزد گیرندگان پیام افزایش دهید. این نکات به اختصار عبارتند از:
1. انتخاب موضوع مناسب
انتخاب یک موضوع عالی میتواند نقش بسیار تعیینکنندهای در باز کردن ایمیل توسط طرف مقابل داشته باشد. بنابراین موضوع (subject) ایمیل را جذاب و گیرا انتخاب کنید تا توجه گیرندگان پیام را به خود جلب کند.
قبل از ارسال ایمیل برای تست موضوع انتخابی خود از ابزارهای رایگان نظیر www.subjectline.com استفاده کنید.
برای مطالعه :
2. اختصارنویسی را رعایت کنید؛
خود را به جای خواننده قرار دهید و مطمئن شوید که طول متن موجود در ایمیل بیش از حد معمول نیست. اگر خواننده نتواند ایمیل را به سرعت بخواند، شاید اصلاً آن را مطالعه نکند.
3. در صورت نیاز دوباره ایمیل را ارسال کنید؛
اگر شخصی هرگز ایمیل شما را باز نکرده باشد، چنانچه دوباره آن را بفرستید نیز متوجه نخواهد شد، درست است؟ اما با انجام چند ویرایش ساده میتوانید ایمیل را آماده ارسال مجدد کنید. تغییر عنوان موضوع و انتخاب افرادی که دفعه اول ایمیل را باز نکردهاند، ممکن است باعث شود که پیام شما توسط افراد بیشتری خوانده شود.
4. از الهام گرفتن نترسید؛
خیلی از مردم ایمیلهای انبوه را از انواع سازمانهای غیرانتفاعی بزرگ و کوچک دریافت میکنند. چنانچه شما نیز یکی از دریافتکنندگان چنین ایمیلهایی از سازمانهای غیرانتفاعی هستید، حتی آنهایی که حوزه مأموریت و مناطق جغرافیایی متفاوتی دارند، وقت آن رسیده تا توجهتان را به آنها معطوف کنید.
اگر پیامی توجه شما را به خود جلب کرده است، احتمالاً برای مخاطبان سازمانتان نیز جالب توجه خواهد بود. به دکمههای «اهدا» (donation)، اینفوگرافیکها، عناوین موضوعی و پستاسکریپت بیشتر تمرکز کنید.
5. کار را ساده کنید.
اگر فراخوان شما مستلزم این است که خواننده کمک مالی کند، انجام این کار را با درج یک دکمه «donation» رنگی و روشن به شکل ساده و واضح درآورید.
همچنین اگر میخواهید مطمئن شوید که افراد به محض باز کردن پیام این دکمه را مشاهده خواهند کرد، آن را در انتهای ایمیل قرار ندهید.
از بکارگیری واژگان خلاقانهتری به جز «DONATE» نترسید. برای مثال اگر قرار است هدیهای به بچهها داده شود، میتوانید برای دکمه اهدا این عبارت را امتحان کنید: «من به بچهها اهمیت میدهم» یا «من میخواهم کمک کنم».
بیشتر بخوانید :
نکته حائز اهمیت این است که قسمت تجزیه و تحلیل (آنالیتیکس) ایمیل خود را به طور مرتب چک کنید. اگر نرخ باز و کلیک کردن ایمیلها رقم موردنظرتان نیست، میتوانید نکات بالا را امتحان کنید تا مطمئن شوید که ایمیلهای شما خوانندگان را درگیر خواهد کرد.
منبع : سایت networkforgood
دیدگاه خود را بنویسید