برای برخی از افراد، نام یک سازمان خیریه باید ساده و قابل توصیف باشد. اغلب افراد علاقهمند هستند نام سازمانشان بیشتر شبیه یک برند شرکتی، قدرتمند و قانعکننده باشد و حتی برخی از افراد میخواهند نام خانوادگی خود را به نام سازمان خیریه خود منتقل کنند.
در دنیای امروز وجود اینترنت باعث شده انتخاب نام برای مؤسسات پراهمیتتر جلوه کند. این مقاله به شما کمک میکند تا بهترین نام را برای سازمان خیریه خود انتخاب کنید.
عوامل تأثیرگذار در نامگذاری یک سازمان خیریه
1. یک لیست تهیه کنید
هر ایدهای را که قبلاً داشتهاید، بنویسید
ممکن است از قبل ایدههایی برای نام سازمان خیریه داشته باشید. اگر چنین است، آنها را یادداشت کنید.
در حین نوشتن، موارد مورد علاقۀ خود را برجسته یا ستارهدار کنید
این کار باعث میشود که فهرست نوشته شده خود را محدود کنید و حتی این امکان را ایجاد میکند که بعدها موارد جدیدی به لیست خود اضافه کنید. دقت داشته باشید کلماتی که به لیست اضافه میکنید لازم نیست نام سازمانهای کامل باشند. آنها میتوانند کلمات یا مفاهیم مرتبط با آنچه سازمان انجام میدهد، باشد.
2. قبل از نامگذاری سازمان خیریه خود، حتماً تحقیق کنید
هدف سازمان خود را مجدداً بررسی نمایید
ارتباط مجدد با مأموران سازمان خیریه منبع بسیار خوبی برای یافتن کلمات و مفاهیم است. در نتیجه یکی از بهترین روشهای دستیابی به نام خوب برای سازمانهای خیریه است.
سازمانهای خیریه به چه کسانی کمک میکنند
سازمانهای خیریه ممکن است بسته به هدف سازمانی و تیم خود به کودکان و نوزادان و یا به حیوانات کمکرسانی داشته باشند. با دانستن موضوع و هدف کمکرسانی خیریهها میتوانید به کلمات و مفاهیم مرتبط با سازمان خود برای نامگذاری استفاده کنید.
با اعضای سازمان صحبت کنید
حتماً از نظرات و پیشنهادهای تیم و اعضا سازمان خود استفاده کنید. این تصمیم بهتنهایی روی دوش شما قرار نگرفته است!
3. کلمات مهم و خاص هر سازمان را بررسی کنید
نام خانوادگی خود را در نظر بگیرید
برخی از افراد در مورد استفاده کردن از نام خانوادگی برای اسم یک سازمان، انتقاد میکنند و مناسب نمیدانند، اما ممکن است استفاده از نام خانوادگی و یا مخفف آن برای ساختن یک سنت جدید خانوادگی و پیشرفت سازمان، تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.
برای مطالعه:
اقدامات کلیدی و مهم سازمانهای خیریه را در نظر بگیرید
از خود سؤال بپرسید: "سازمان من چه هدفی دارد و چه کاری خواهد کرد؟"
از کلمات احساسی استفاده کنید
یک نام خوب باید یک احساس را برانگیزد. دوست دارید مردم با شنیدن نام سازمان شما چه احساسی داشته باشند؟
4. استفاده از کلمات پر کاربرد در شهر و منطقه سازمان خیریه
از نام مستعار شهر خود استفاده کنید
شهرها و نام مستعار شهرها گاهی اوقات میتوانند برای یک سازمان محلی نتیجه خوبی داشته باشند. برای مثال، «نجات بروکلین» یا «صندوق حمایت از کودکان کار نیویورک».
توجه به نام خیابانی که سازمان خیریه واقع شده است
انتخاب نام خیابان میتواند به افراد کمک کند، تا منبع اصلی سازمان شما را پیدا کنند، نامگذاری را آسان کند و آن سازمان را مرتبط به محله معرفی کند. در نظر داشته باشید که شما باید مطمئن باشید که برای مدت طولانی در این مکان خواهید بود. اگرچند سال بعد مجبور به نقلمکان جدیدی شدید، باید نام سازمان قبلی خود را به " محله و خیابان" جدید خود آپدیت و نامگذاری کنید.
مکانهای دیدنی محله خود را در نظر داشته باشید
مکانهای دیدنی محله شما میتواند یک روش عالی دیگری برای نامگذاری مرتبط سازمان خیریه شما باشد.
5. از ایدههای نام بیشتری در لیست خود استفاده کنید
کلمات را در لیست خود ترکیب کنید
سعی کنید کلمات مختلف را از لیست نوشته شده، ترکیب کنید تا ببینید آیا نام جالبی تشکیل میدهند یا خیر.
خود را محدود نکنید!
نامها میتوانند به روشهای خلاقانه به یک دلیل یا موضوع خاصی اشاره کنند. مثلاً «بنیاد رابینهود» از ثروتمندان پول میگیرد تا به فقرا بدهد. استعارهها برای نامها عالی هستند. به سازمان حفاظت از دریا "انجمن حفاظت از دزدان دریایی" فکر کنید. کلمه "حفاظت" نشان میدهد که سازمان یک محافظ و راهنمای دوستداشتنی است.
کلمات مختلف را در لیست خود ترکیب کنید
دوکلمه را در نظر بگیرید و آنها را به روشهای تخیلی ترکیب کنید.
از یک نام توصیفی استفاده کنید
NameSnack میتواند به ترکیب ایدههای شما و ایجاد تداعیهایی که فکرش را نمیکردید کمک کند. هوش مصنوعی NameSnack از شما میخواهد کلمات مختلفی را اضافه کنید. میتوانید همه آنها را اضافه کنید یا با گروههای کوچکتر ترکیب کنید. هر نام بنیادی را که دوست دارید یادداشت کنید. NameSnack همچنین به شما نشان میدهد که آیا دامنهها در دسترس هستند یا خیر.
6. لیست اسامی خود را مرور کنید تا متمرکز شوید
فهرست خود را دوباره بخوانید
ببینید آیا موارد دیگری برجسته هستند یا خیر و آنها را علامت بزنید.
بعد از مرور لیست خود، برای چند روز لیست خود را کنار بگذارید
بعد از چند روز، مجدداً به فهرست لیست خود برگردید و با ذهنی شفاف به برجستهکردن نامهای مهم لیست شده بپردازید و در این مسیر دقت کنید که چه نامهایی را هنوز بهخاطر دارید. این گزینه میتواند به شما سرنخی بدهد که کدام یک از آنها بیشتر بهیادماندنیتر و جذابتر هستند.
7. درباره بازخورد نامهای سازمانها اطلاعات جمعآوری کنید
نظر عموم مردم را در مورد نامهای سازمانها بپرسید
ببینید مخاطب هدف شما به نامهای مختلف چه واکنشی نشان میدهد. یک کمپین رسانههای اجتماعی را با نام چند مورد اجرا کنید و ببینید کدام یک از آنها بیشترین تعامل را دریافت میکند.
اسامی انتخاب شده را با دوستان و همکاران خود تست کنید
اسامی خود را برای دوستان و همکاران خود بخوانید و نظر آنها را در مورد نام سازمان خود دریافت کنید. یکی دو روز بعد مجدد از همکاران بپرسید و ببینید کدام یک را هنوز به یاد دارند.
8. روی اسم مورد نظرتان یک بررسی نهایی انجام دهید
بررسی کنید آیا نام دامنه وب موجود است یا خیر
از سایتی مانند Namecheap استفاده کنید تا ببینید کدام یک از ایدههای برتر نام سازمان شما دارای URLهای مرتبط هستند.
بررسی کنید که نام برند انتخاب شده قبلاً در ایالت و منطقه شما ثبت شده است یا خیر
اگر نام انتخاب شده، قبلاً برای یک تجارت یا سازمان مشابه در منطقه شما استفاده شده است، بهاحتمال زیاد نمیتوانید از آن استفاده کنید.
اسامی را در گوگل بررسی کنید
نامهای سازمان خیریه مورد علاقهتان را در گوگل جستجو کنید تا ببینید آیا سازمانهای شناختهشده دیگری با همین نام وجود دارد و یا متوجه وجود انجمنهایی میشوید که اصلاً شناخته شده نیستند!
9. نامگذاری سازمان خیریه
خرید نام دامنه
شما میتوانید این کار را از طریق سایتهایی مانند Namecheap انجام دهید.
نام سازمان را در منطقه خود ثبت کنید
پس از انتخاب نام، باید آن را در ایالت و منطقه خود ثبت کنید. در اکثر ایالتها این اتفاق سریع و آسان پیش میرود و میتوان آن را بهصورت آنلاین نیز انجام داد.
سازمان خیریه خود را چگونه نامگذاری میکنید؟
- با فهرستی از ایدههایی که دارید، شروع کنید.
- مأموریت و چشمانداز خود را دوباره مرور کنید و با اعضا و شرکای خود صحبت کنید.
- نام خانوادگی خود را در نظر بگیرید.
- از خود بپرسید کجا هستید، چهکار میکنید و به چه کسانی قصد کمک دارید.
- کلمات موجود در لیست خود را به روشهای تخیلی ترکیب کنید.
- از یک نام توصیفی استفاده کنید.
- در مورد نامهای ثبت شده سازمانها بازخورد و تحقیق انجام رسانید.
- بررسی کنید که آیا نام انتخاب شده موجود است و قبلاً ثبت نشده باشد.
بیشتر بخوانید:
چگونه میتوانم مطمئن شوم که نام سازمان انتخاب شده مناسب است؟
آن را با دوستان، خانواده و مشتریان احتمالی مطرح کنید. مطمئن شوید که بهخاطر سپردن، گفتن و املای آن آسان است. یک نام خوب به شما این حس را میدهد که پایه شما را خاص و مهم میکند و احساسات را برمیانگیزد.
کجا میتوانم ایدههایی برای نام سازمان خود پیدا کنم؟
به این فکر کنید که سازمان شما چه کاری انجام خواهد داد، چه کسی یا چه کمکی خواهد کرد و اعضای شما چه کسانی هستند. سعی کنید واژگانی را که به دست آوردهاید از طریق یک تولیدکننده نام تجاری مانند NameSnack اجرا کنید.
چگونه میتوانم ببینم که نام سازمان من ثبت شده است؟
با جستجوی نام کسبوکار منطقه خود را بررسی کنید و نام برند خود را بهصورت آنلاین جستجو کنید.
چگونه میتوانم ببینم URL سازمان در دسترس است؟
Namecheap را برای URL یا نام دامنه برای سازمان خود بررسی کنید. تغییرات در آینده را نیز در نظر بگیرید.
چند ایده جذاب برای نام سازمان
- دستهای کمککننده،
- دنیای بدون پلاستیک،
- شعری برای همه،
- جامعه عاری از ظلم،
- روبهجلو حرکت کنید،
منبع: وبسایت namesnack
دیدگاه خود را بنویسید