برای جذب داوطلبان در خیریهها عواملی مانند ابزارهای فنی ارتباطات، فرهنگ سازمانی و... بسیار موثرند، اما آیا عامل انگیزش نیز تأثیری بر نگهداری از آنها دارد؟
بهبود ماهیت فعالیت خیریهها، نیازمند آن است که مردم، دولت و خیریهها دیدگاه سنتی خود را تغییر دهند و بپذیرند که خیریه دارای اصول و قوانین است. اما چگونه؟!
در این مقاله، روش بازاریابی خیریهای (نیکوکارانه)بهعنوان یک روش بازاریابی متمرکز بر مسئولیتهای اجتماعی و متناسب با شرایط کنونی کسبوکار بررسی شده است.
با توجه به کارکردهای امور خیریه در افزایش سرمایه اجتماعی، مانند افزایش همبستگی اجتماعی، تقویت مسئولیت اجتماعی و... چه عواملی بر ترویج نیکوکاری اثرگذار هستند؟!
رضایت شغلی نگرش غالبی است که بیشترین مطالعات رفتار سازمانی را به خود اختصاص داده است. در این مقاله به بررسی رضایت شغلی کارکنان مؤسسات خیریه و عوامل تاثیرگذار بر آن پرداختهایم.
با توجه به عدم ورود نهاد رسمی دین به امور خیر نوین، پیامدهای مرزبندی بین حرکتهای اجتماعی (امور خیر، نیکوکاری و فعالیتهای بشر دوستانه) در جامعه ایران چیست؟